ظرفیت مجاز 4 نفر

سلام

خوبین شما؟

نوروز مبارکا

چه خبرا؟

شرمندم بابت اون کلیپ میدونم خیلی ها اذیت شدن از دیدنش

خیلی ها گفته بودن آبتین  روز اول عیدی باید گل و بلبل بذاری نه ازین چیزا

ولی خوب  به نظر من لازمه

لازمه که شما ببینی و درس بگیری

از هر چه بگذریم سخن دوست خوش تر است

با بهاری شدن هوا والیبال بازی کردن ماهم شرو شده

حدود ساعت 15:30 بود

گرم بازی بودیم که یهو  زنگ نجات بصدا درمیاد

درب اشیانه باز و  سریع از ایستگاه خارج می شیم

اپراتور خبر از محبوس شدگی درآسانسور رومیده

تو حوادث آسانسور معمولا فرد  گرفتار شده ترس از سقوط و کمبود اکسیژن رو داره

(نوسان برق شهری و اضافه بار شایع ترین علل محبوس شدگی  در حوادث آسانسور حساب هستند)

لوازم مورد نیاز روبر میداریم

یه نفر داره دس تکون میده

مشخصه استرس داره ونگران

از خودرو پیاده میشیم

میرم جلو

سلام میکنم

یه آقا مرتب و اتو کشیده

میان جلو میگن:

سلام آقا آبتین خوبین شما؟

سال نومبارک باشه

تو هلال احمر دوره امداد  شما مربی من بودین.

راستش اصلا نشناختمشون

ازشون میخوام که ما رو راهنمایی کنن

میریم بالا  از پله ها :)

کابین آسانسور بین طبقه 1 و 2 متوقف شده بود

رسول طبقه 1 با کلید درب(آسانسور) منتظر می مونه

من هم به اتفاق جناب آرمین و دوستمون میریم بالا

ینی جایی که موتور آسانسور نصب شده(پشت بام)

وارد اتاقکی که موتور کشنده قرار داره میشیم.

یه لامپ می بینم که متاسفانه روشن نمی شه

اینجا هم تاریکه

برق اصلی رو قطع می  کنم

آسانسور از مدار خارج میشه

به رسول که جلو درب آسانسور طبقه اول ایستاده اعلام میکنم

که جریان برق قطع شده

رسول هم در رو باز میکنه و می بینه که کابین نیم متر بالاتر از سطح طبقه قرار داره

سیستم آسانسور رو تبدیل به سیستم دستی می کنم

اما یه جای کار میلنگه

اهرمی که باعث جدا شدن ترمز ها میشه خیلی سفته

اولین باریه که با چنین صحنه ای روبرو می شم

تلاش میکنم اما نمی شه

عرقم دراومد بخدا

بنده خداهم ایستاده نگاه میکنه

استرس داره

سوال میکنه آقا  کابین سقوط نمیکنه؟

آقا آبتین خفه نمی شن

آقای آرمین میرن یه چراغ قوه بیارن

تو این فاصله زمانش کلی واسش  توضیح دادم

که توکابین فن داره  هوا تهویه میشه

کابین و از مدار خارج  کردیم 

الان سیستم ترمز کار افتاده

عمل کرده  امکان نداره سقوط کنه و ازین حرفا

آقای آرمین میان

ازین ایشون میخوام که دستگیره رها سازی ترمز ها رو بکشین

تا ترمز آزاد شده

ترمز به سختی آزاد میشه و منم فلکه رو  می چرخونم تا کابین بیاد

پایین تا جایی که دقیقا مماس کف قرار بگیره.

رسول اعلام می کنه که کابین رو تخلیه کرده.

و  نصاب آسانسور واسه رفع عیب داره میاد.

ازدوستمون سوال می کنم ظرفیت آسانسور چند نفره؟

جواب میده: 4 نفر

 اما آقا آبتین  نصابش چند وقت قبل اومد و ظرفییتشو برد بالا

4 نفرو تبدیل به 6 نفر کرد

الان ظرفیتش 6نفره

با خنده گفتم: حالا مثلا سیستم رو عوض کرده و

وزنه های تعادل رو زیاد کرده

کابین چی؟ ابعادشو تغییر داده نداده دیگه

حالا 6 نفر تو یه کابین 4 نفره باید روهم سوار شن.

و مطمئن باشین که سیستم از پایه واسه 4 نفر بوده نه 6 نفر

و اگر سیستم مدار و کابل ها تعویض نشده باشه که بسیار خطرناکه

رسول اطلاعات اولیه واسه گزارش رو میگیره و برمیگردیم ایستگاه

-----------------------

راننده: رسول صدیقی

مامور نجات :  جناب آرمین (معاونتعملیات)  و آبتین

مدت عملیات:15دقیقه

تاریخ عملیات:1391.../..../    (هفته گذشته بود باید از تو لیست در بیار مثبت کنم)

------------------------

پ ن :همیشه طبق ظرفیت مجاز سوار بر آسانسور شین/ شیطنت بی شیطنت


------------------------------------------------------------------------

من و جناب آرمین تو موتورخونه بودیم و رسول هم جلو درب کابین

تصویر رو نگاه  میکنیم و با سیستمش آشنا می شیممممممممممم





نظرات 18 + ارسال نظر
کهکشان پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:19 ب.ظ

سلام
امید که خوب باشین
طرز عملیات نجات و توضیحات و عکس مربوط به سیستم آسانسور بسیار گویا بود
ممنونم. پست های مفیدی می زارین

الان یاد یه چیزی افتادم. رفته بودیم کرمانشاه یه هتل به اصطلاح ۵ستاره!!!!!!! آسانسورش وقتی می خواست بایسته، لرزش شدید عمودی ای داشت و ملت رو تقریبا بالا پایین می انداخت...بنظرتون ما شانس آوردیم که الان زنده ایم؟!!

سلام
ممنونم
خوشحالم که مفید واقع شده.
خدا همیشه یاورتان باشد
خدا رو شکر
بخیر گذشته

فائزه پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:17 ب.ظ http://like-u.blogfa.com

دمِ شما گرم :)

نازنین پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:36 ب.ظ


مرگ و زندگی دست خداست .
ولی تلاشهای شما هم نتیجه کار رو مشخص می کنه

فرنوش پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:56 ب.ظ

سلاااااااااام........
جالب بود تا حالا سیستم یه آسانسور رو ندیده بودم.

ممنون و
خدا قوت ...

زجاجی پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:35 ب.ظ

از آسانسور کلا من خاطره خوش دارم...!!!
جاتون خالی یه بار ۱۳ نفر سوار آسانسور ۶ نفره تو دانشگاه شدیم از بخت بده ما آسانسور بین طبقه ۴ و ۵ گیر کرد باورتون نمی شه هیچ کس نمی تونست تکون بخوره موبایل ها هم خط نمی داد.واقعا نفسمون در نمی آمد اما فقط می خندیدیم تا این که بالاخره بعد از ۵-۶ دقیقه نگهبان متوجه شد و آمد به زور در و باز اما مشکل این بود که تا رسیدن به کف فاصله داشتیم. بالاخره به زور یکی یکی جلوی خنده های بچه ها از آسانسور خارج شدیم.اما خاطره خنده داری شد برامون هر موقع با بچه ها دور هم جمع می شیم ازش تعریف می کنیم و حسابی می خندیم....
پ ن ۱:واقعا چه آدمای بی مسئولیتی بودن که ۱۳ نفره سوار آسانسور ۶ نفره شدن ها....!!!!
پ ن ۲: واقعا فیلم وحشتناکی بود هنوز نتونستم بعضی صحنه هاشو فراموش کنم...

سلام
آخه این کاره 13 نفر
تکرار نشه

محمد جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:10 ق.ظ

سلام گمژ گلم آبتین(این یه کلمه شیرازی هست) چه خبر سال نو مبارک بابا شنیدم سال نو قرار شده کمتر ماموریت بری منم قرار شده که ماموریت نرم آخه هم ماشینا ایمن شده هم جاده ها استاندارد هم مردم فهمیده شدنژس دیگه نه تو نه همکارات و نه نجاتگرایی مث من دیگه ماموریت نمیرن چقدر خوبه نههههههههههههههه
خوب حالا بگذریم
ازت یه خواهشی دارم همیشه دوس داشتم خودرو های نجات آتش نشانی رو ببینم ولی نشد از شما هم خواستم که نبردیمون ببینیم حالا ازت خواهش میکنم که اکه میشه یه اطلاعاتی در مورد خودرو هایی که باهاش امداد کوهستان میرید و خودرو نجات چاه و ارتفاع رو بزارید اطلاعات عمومی مون بره بالا
در ضمن یه سناریو تو تالار میذارم تو حل کردنش کمکم میکنی در مورد نجات شخس گیر افتاده روی طناب روی تک طناب زمانی که نجاتگر هم گیر بیفته

سلام
خوبی محمد جان
سال نوت مبارک عزیزم
انشاالله
به حذف ارگانهای امدادی
ینی میشه؟
بروی چشم
موفقی پسر

مانلی جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:15 ق.ظ

سلام
متاسفانه بعضی مردم به ظرفیت نگاه که نمیکنن!!! میبینی یه گرهان از ده میان عیدی,حالا تا این آسانسور جا داره میتپن توش!!
عجبشون

سلام
بله دقت نمی کنن
اما اینو هم بگم
تمام حوادثی که ما رفتین ماله همین بچه شهری ها بوده نه روستایی ها

تابستان جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:00 ق.ظ http://tabestandagh.blogfa.com

سلام
ممنون از لطفتون و شما هم خوب می نویسید.
خوشحالم که با وبلاگ شما آشنا شدم حتما در روزهای آینده سعی میکنم تمام مطالب وبلاگتون رو بخونم به نظر جالب و آموزنده می آد.

سلام
محبت دارین
ممنونم

سجاد سلیمی جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:21 ق.ظ http://salimisajjad.blogfa.com

کاشکی توصیه های رو برای افرادی که داخل اسانسور گیر میکنن مینوشتی.
تشکر

سلام سجاد جان
بله حق با شماست
اما اگه خدایی نکرده این اتفاق واسه شما افتاد
1- حفظ خونسردی
2-تماس با 125
اگه موفق به تماس نشدین
کلید آژیر رو میزنین و اهالی رو خبر می کنین
راسی یادت نره فن رو هم میتونی روشن کنین

ناشناس جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:36 ب.ظ

سلام. عیدت مبارک آقای ایمنی
آسانسور خوبه فقط برای وقتی که آدم وسیله همراش باشه وگرنه من پله هارو بیشتر دوس دارم .همیشه رو پله ها میدوم بیشتر وقتا هم میپرم .تا دلتون بخواد با مخ اومدم تو پاگرد ولی باز آدم نشدم
خیلی حال میده ! وقتی میرم خونه همه همسایه ها میفهمن من اومدم

سلام
ممنونم
سال نومبارک
شاید یه نفر خواب باشه؟
آخه این چه کاریه؟
بپر بپر بازی می کنین؟

شعر کوهستان جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:16 ب.ظ http://www.mory24.blogfa.com

سلام
خدا قوت آبتین جان جات خالی امروز برنامه داشتیم و اتفاقی ۲ تا دهانه غار پیدا کردیم
بسیار یادت میکنم رفیق تازه کلی قپی اومدم چن تا رفیق ناب آتش نشانم دارم
اگه قسمت شد حتما میام سمت شما برای آموزش فقط خبرشو بدین کی کلاس برگزار میکنین

سلام مرتضی جان
خوبی عزیز؟
ممنونم/لطف داری شما
حتما منتظرتم پسر

فائزه یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:20 ق.ظ http://like-u.blogfa.com

راستی من با اجازتون لینکیدمتون :|

سلام
ممنونم

غزل یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 ق.ظ

سلاااااااااااااام یه مدت جایی بودم دسترسی به نت نداشتم.
1- نمی دونم چرا اون کلیپو دیدم اذیت نشدم. مثه اینکه خیلی ها اذیت شدن ..... شاید من خون خوارم خودم خبر ندارم!!!!!!!!!!
2- چرا اکثر آتشنشانا علاقه خاصی به والیبال دارن؟!!!! مثلا فوتبال چه عیبی داره یا ورزش های دیگه؟!!!(من که هر وقت دیدمشون دارن والیبال بازی می کنن!)
3- من همین جوری از آسانسور می ترسم، هیچ وقت بدون همراهی سوار نشدم..... دیگه این پستو که خوندم .......
4- (بقیه نخونن، می خوام درگوشی به آقای آبتین بگم: یه نصیحت.... کامنت گذاران را اذیت نفرمایید لطفا..... ) خوب شد؟!!!!

سلام
امیدوارم اون جایی که بودین خوش گذشته باشه

علاقه به والیبال یا کمبود فضا تو ایستگاه؟
آخه فوتبال هم شد ورزش.
آسانسور ترس البته یه چیز طبیعیه
یه بار تنهایی استفاده کنین حله
اذیت؟من؟
چه عجب عصبی نیسین

سحرجاویدی +منصوره شفیعی یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:51 ب.ظ http://khyrkhah.blogfa.com

سلام
باز هم کامنتی غمناک از سمت شما
ممنونم

فقط من! یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:01 ب.ظ http://jostejoogar2011.persianblog.ir/

سلام
آبتین خان آخه این چه کاریه ؟
اگه اطلاعات نداشته باشیم و برامون اتفاقی بیفته فقط تلخیه اون اتفاق، اذیتمون میکنه
ولی حالا بعد از اطلاع رسانی شما ،هم اون حادثه اذیتمون میکنه هم وجدان درد بابت اینکه هشدار های شمارو ندیده گرفتیم !!
خوب چرا برا مردم عذاب وجدان درست میکنید خووو
حالا امروز باید برم ببینم تهویه آسانسور کجاست که اگه یه روز کابین سقوط کرد لااقل بعد از مرگ، خفه نشم :))
راستی این حاجی فیروزتون چرا نرفته سیزده بدر؟!! تا کی اینجا میمونه؟

( مرسی بابت احساس مسئولیت و اطلاع رسانی شما)

سلام
کدوم کار؟
خدا نکنه اتفاق ؟ توکل به خدا
تهویه داره نگران نباشین
حاجی فیروز؟ چون می دونس شما نمیرین 13 واسه همین
سپاس

ابوالفضل دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:07 ق.ظ http://www.mardankhatar.blogsky.com

حاجی خودمونیما اسمی شدی دیگه همه میشناسنت هنو سر صحنه عملیات نرسیدی میگن برین کنار عمو آبتین اومدش

فریده دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:27 ب.ظ http://ferimoti.blogsky.com

سال نو مبارک

سلام
ممنونم
سال خوبی دارین

دااااش ممد جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:26 ب.ظ

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد