زلزله

سلام

حال شما؟

چه خبرا؟

خوبی؟

نقل قول:مطالعات مدیریت بحران:

محرم فروغی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هر یک از این روستاها حدود 900 تا یکهزار نفر جمعیت داشتند که کمتر از 40 درصد آنها جان باخته اند.

وی افزود: جمعیت این روستاها به دلیل برداشت محصول عدس در مزارع خود متراکم بودند که این موضوع در کاهش تلفات جانی موثر بوده است.

فروغی اعلام کرد: یکهزار و 200 چادر شنبه شب در بین زلزله زدگان توزیع شده و امروز نیز 120 چادر دیگر توزیع می شود.

به گفته وی بخش اعظمی از شبکه آب شهرستان که شب گذشته قطع شده بود، دوباره وصل شده است.

عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ' ریشتر ' به ترتیب شهرستان های اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند.

-------------------------------

تو  نت چرخیدمو راسش هر چی دیدم تکراری بود

یه چرخی تو سایتای  اونور آب زدم یسری اطلاعات در رابطه با این زلزله بدست آوردم

نمی دونم شاید واسه شما تکراری باشه

واسه منکه جدیده

محل دقیق زلزله



نمودار تخمین تلفات

نتایج بدست اومده پس از 30دقیقه از وقوع زلزله قابل دسترسه و خروجی با توجه به داده های ورودی می تونه متغیر باشه

تو نمودار بالا رنگ نارنجی در واقع نمایش دهنده درصد تلفات احتمالی وابعاد فاجعه رو نمایش میده

-----------------------------------------------------------------


نمودار برآورد زیان های اقتصادی



تو نمودار بالا رنگ زد نمایش دهنده زیانهای اقتصادیه.

برآورد زیان های اقتصادی کمتر از 1 درصد از تولید ناخالص داخلی جمهوری اسلامی ایران

------------------------------------------------------------

جمعیت در معرض خطر یک کیلومتر مربع



نقشه تحت لرزش قرار گرفتن منطقه



منبع: مطالعات مدیریت بحران

زلزله نگاری آ مر یکا

نظرات 11 + ارسال نظر
دختر نارنج و ترنج یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:07 ب.ظ http://toranjbanoo.com

خیلی بده آبتین....
خیلی.............
حال بدی دارم... اگه خبری به دستت رسید لطفا به من بگو. خبر خاصی که ممکنه به راحتی به دستم نرسه منظورمه... ممنونم از اطلاعات خوبی که دادی......

سلام بانوترنج
بله
بسیار بده
با اینحالت شرمنده
خبری نمیدم

زجاجی یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:00 ب.ظ

سلام
ممنون از اطلاع رسانیتون
جالب اینجاست که منابع ایرانی محل دقیق زلزله رو ورزقان اعلام کردن!

سلام
خواهش میکنم
ازین جالبا زیاده

ناشناس:( دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:16 ق.ظ

خدایا من دوس ندارم تو زلزله بمیرم گنا دارم
خدایا رفتگان این زلزله رو بیامرز به بازمانده هاشونم صبر بده(آمین)
سلام

مرگ حقه حاجاقا
آمین
علک سلام

داش مهدی دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:35 ق.ظ

سلام علیکم
من هم تبریزی ام. راستش خونه ما از نظر اصول مهندسی توپه توپه خیلی تو ساختنش وسواس کردم و چیزه خوبی از آب دراومده.هرچند ما تا مرکز زلزله 60 کیلومتر فاصله داشتیم ولی تکان های شدیدی رو ساختمان تحمل کرد.واقعا نقش بادبند ها در ساختمان حیاتیست.ساختمان های فاقد بادبند دچار خسارات شدیدی شده اند ولی با وجود بادبند حتی یک ترک هم رو دیوار نیست. برای ایمنی در مقابل زلزله باید مسکن مناسبی داشت چون زلزله که خبر نمیکنه؟
ولی به نظر من ساختمان اسکلت فلزی (فولادی) از بتنی بهتره هم بدلیل سبک بودن و هم مقاومت یکنواخت و تغییر ناپذیر فولاد.ولی بتن با توجه به نحوه بعمل آوردن آن که عمدتا توسط افراد بی تجربه صورت میگیره قابل اعتماد نیست. همچنین مقاومت بتن در کشش ناچیزه.
خلاصه آبتین جون کلا همه ترسیدیم من توی خیابون در حال اومدن به خونه بودم که ناگهان احساس کردم که سوار یک قایق در دریای طوفانی شده ام ومدام بالا و پائین میرفتم.

قایقت بادی بود یا موتوری
سالم هستی و پیروز
خوشحالم از اینکه نکات ایمنی رو رعایت میکنین

فقط من! دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:22 ق.ظ http://jostejoogar2011.persianblog.ir/

اتفاقا داشتم فکر میکردم که با وجود شدت 6 ریشتری ، تلفات خوشبختانه حیلی زیاد نبوده!... هرچند همین تعداد آسیب دیدگان هم تاسف باره.
کاش میشد همه همیشه تو همین چادرا زندگی می کردیم تا از وحشت آوار و تبعاتش در امان باشیم.
اونم وقتی نمیشه به مهندسی ساختمونا اعتماد کرد!

سلام
تو چادر که سخته زندگی کردن
تکنولوژی باید پروازکنه

پرنده گولو دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:28 ق.ظ

آبتین خیلی تلخمه
با هر زلزله خاطره ی هزار تا زلزله تو ذهنم بیدار میشه.
خیلی تلخمه

غزل دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:18 ب.ظ

fireman(ه) دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:57 ب.ظ

سلام ابتین.
ازت توقع بیشتری داشتم در مورد نوشتن این خبر. توقع داشتم لااقل تو یکی دو جمله کوتاه با این مردم ایب دیده همدردی کنی. ولی تو خبرت هیچ اثری از احساس تاسف نمیبینم. قبول کن خیلی خشک و بی روح نوشتی.

سلام فایرمن عزیز
بسیار خوشحالم از اینکه اینقدر راحت و صمیمی مینویسین
انتقاد همیشه خوبه این ینی پیشرفت
فایرمن عزیز من اینخبر رو از رو سایتاستاد عزیزم دکتراحمدی برداشت کردم وایشون هم از یه منبع خبری نقل کردن.
ممنونم بایت انتقادت

نیلوفر چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:29 ب.ظ http://taraneyerahaee.blogfa.com

خیلی بده.طفلک ها.اون بارکه مشهد زلزله اومد با خودم فکر کردم اگه شدید بود و خونه هامون خراب میشد چیکار باید میکردیم؟همه چیزمون تو خونه جاموند..موبایل..کارت عابر بانک...حتی یه پتو برنداشتیم فقط ریختیم بیرون از خونه!حتی وقت نکردم روسری سر کنم!
بندگان خدا واقعا الان از همه لحاظ مشکل دارن.نه خوراکی نه سر پناهی نه پتویی نه حتی روسری و چادری..انشالله که مسئولین کمکشون کنند....

بله
زلزله بدس
ترسناکه
انشاالله

ت ک ز ش ح پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:20 ق.ظ http://firequiet.loxblog.com/

با سلام وبلاگ تخصصی ایمنی و آتش نشانی افتتاح شد تا گامی بلند برای نیازهای دانشجویان فراهم شود.

در صورت تمایل تبادل لینک دوطرفه داشته باشیم. با تشکر

سلام
ممنونم
موفق باشی دوست من

دااااش ممد دوشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:27 ب.ظ

سلاااااااااااااااااااااااااام، چطوری شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط خدا به خیر گذروند چون موقع زلزله خیلی از مردم سر زمین هاشون بودن، فکر میکنم برای برداشت عدس، اگه خدایی نکرده زلزله چند شاعت دیر تر اومده بود خسارات جانیش خیلی بیشتر میشد.
راستی ببخشید اینقدر دیر میام نظر میدم سرم خیلی شلوغه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد