شرایط بهداشتی و ایمنی مدارس

 

مادهء 56. سعی شود بر اساس ضوابط و معیارهای وزارت آموزش و پرورش در هر مدرسه نمازخانه، کتابخانه، آزمایشگاه، کارگاه، سالن ورزشی، سالن اجتماعات، مکان و وسایل لازم برای کمک‌های اولیه و مراقبت‌های بهداشتی - درمانی و اطفای حریق، پیش‌بینی و از امکانات موجود در مدرسه و امکانات مشابه خارج از آن استفاده شود. 


مادهء 57. مدیران مدارس موظف‌اند برای کمک به ارتقای سطح بهداشت و سلامت محیط مدرسه بر اموری از قبیل تأمین آب آشامیدنی سالم، نظافت سرویس‌های بهداشتی، توجه به پاکیزگی لباس، بدن، موی سر دانش‌آموزان، تهویه و تأمین رنگ و روشنایی مناسب برای فضای مدرسه و تهیه و توزیع مواد خوراکی در تعاونی مدرسه و استفاده از لباس کار در کارگاه‌ها مراقبت کامل معمول دارند. 

مادهء 58. مدیران مدارس باید ابتدای سال تحصیلی نسبت به بیمه (حوادث) نمودن دانش‌آموزان اقدام کنند و در خصوص چه‌گونگی استفاده از مزایای آن، دانش آموزان و خانواده‌ی آنان را راهنمایی نمایند.

مادهء 59. در مدرسه باید حداقل یک بار در سال از دانش‌آموزان معاینه‌ی بهداشتی – درمانی به عمل آید. مدیران مدارس باید با کمک انجمن اولیا و مربیان نهایت همکاری را با مسؤولان و سازمان‌های بهداشتی برای تأمین بهداشت و سلامت دانش آموزان داشته باشند.

تبصره. در مناطقی که مربی بهداشت یا مرکز بهداشتی درمانی برای اجرای برنامه‌های بهداشتی وجود نداشته باشد و انجمن اولیا و مربیان نیز قادر به تأمین آن نباشد، مدیر مدرسه باید در اسرع وقت با تهیه‌ی گزارش لازم مراتب را به اطلاع اداره‌ی آموزش و پرورش محل برساند تا اقدامات لازم برای اجرای برنامه‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی و خدمات ایمنی صورت گیرد.

مادهء 60. در مواردی که در اثر شیوع بیماری واگیردار یا به هر دلیل دیگر در ارتباط با شرایط بهداشتی و ایمنی مدرسه، ادامه‌ی تحصیل دانش‌آموزان با خطر احتمالی مواجه باشد، مدیر مدرسه باید با نظر کارشناسان مربوط و موافقت اداره‌ی آموزش و پرورش نسبت به تعطیل نمودن مدرسه به صورت موقت اقدام کند و اهتمام نماید که در اسرع وقت ترتیب ادامه‌ی تحصیل دانش آموزان در محل دیگر داده شود.

مادهء 61. مدیران مدارس موظف‌اند به هنگام مشاهده‌ی علائم بیماری در دانش‌آموز مراتب را به اطلاع اولیای وی برسانند تا ترتیب درمان دانش آموز قبل از سرایت بیماری به دیگر دانش آموزان داده شود.

مادهء 62. دانش‌آموزی که به سبب ابتلا به بیماری واگیردار غیبت کند، هنگام بازگشت به مدرسه برای اطمینان از بهبودی باید گواهی پزشکی مبنی بر صحت مزاج ارائه نماید.

مادهء 63. دانش‌آموزانی که ضعف بینایی یا شنوایی دارند باید در ردیف‌های مناسب کلاس قرار گیرند و در مورد دانش‌آموزانی که با دست چپ می‌نویسند نباید هیچ‌گونه ممانعتی به عمل آید و پیش‌بینی محل مناسب برای نشستن و تأمین شرایط مناسب برای آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

نظرات 3 + ارسال نظر
بهنوش چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:25 ب.ظ http://www.saeqeh.blogfa.com

کاش یه ماده ی دیگه هم اضافه می کردن:هرکسی که این کارا رو انجام نده،جریمه میشه!!!!
چون به طورمعموا هیچ مدرسه ایی این ویژگی ها رو نداره
ممنون

هیچ مدرسه ای که نمیشه

ز-جمالی پنج‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:57 ق.ظ

من که تو دوران مدرسه این امکانات رو داشتم
و امیدوارم همه بچه ها تو سرتاسر کشور هم اینها رو داشته باشن.
چون نکات رو که می خوندم دیدم من چقدر خاطره از آزمایشگاه و نمازخونه و خانم بهداشتمون و ...دارم که اگه نبود چقدر بی مزه میشد.

1 خاطره درمورد ماده 61 دارم که دوست دارم بگم.

کلاس سوم ابتدایی بودم؛
1روزسر کلاس، رفتم دم میز معلممون که مشق هام رو نشونش بدم.
خانم معلم 1 نگاهی بهم کرد و بجای اینکه مشق هامو ببینه زل زد بهم.
منم ترسیدم!!!!!!!!!!!!!!!!
ازم پرسید:
آبله مرغون گرفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
منم که از ترس زهر ترک شده بودم گفتم:
نه خانم به خدا پشه نیشم زده!
- آخه خونمون خیلی پشه اومده بود و کلی صورتمو زده بودن...
بردنم پیش مدیر،اون هم حرفمو قبول نکرد؛آخر منو دادن دست مستخدم مدرسه که ببرتم خونه که منو ببرن دکتر!!!!!
هه! فرداش با گواهی رفتم که والا من آبله نگرفتم.....

خیلی جالب بود
ایام به کام

رضا یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:06 ب.ظ http://bienteha1.mihanblog.com


ای کاش یه ماده بود با دخترا همکلاس بودیم

ای کاش یه ماده بود که اصلا ابن دوجنس با هم همکلاس نبودن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد