لیلا اسفندیاری (دانلود فیلم)


شیراز

سپیدان

غار انگره مینو

همایش غارنوردان ایران

اینجا بود که من افتخار آشنایی با اسطوره کوهنوردی ایران  خانم لیلا اسفندیاری رو داشتم


لیلا اسفندیاری کجوری راد (۲۷ بهمن ۱۳۴۹-۳۱ تیر ۱۳۹۰) کوهنورد ایرانی بود که سابقه صعود به قله دشوار نانگا پاربات را به عنوان اولین زن مسلمان ایرانی صعودکننده به این قله در کارنامه داشت. صعودی که از سوی فدراسیون کوه نوردی جمهوری اسلامی ایران هرگز پذیرفته نشد،[۱] دراین صعود، سرپرست گروهی بود که تمام اعضایش مردان زبده کوهنوردی ایران بودند.وی همچنین برای صعود به قله K2 تلاش کرده بود.

لیلا اسفندیاری در ۳۱ تیرماه ۱۳۹۰ پس از صعود موفق به قله ۸۰۳۵ متری گاشربروم ۲، از قلل قراقروم پاکستان در رشته کوه هیمالیا، دقایقی پس از صعود حین بازگشت، روی شیب یخی زیر قله دچار حادثه شد و پیکر لیلا پس از ۳۰۰ متر سقوط در ارتفاع نزدیک به ۷۷۰۰ متری جبهه پاکستان در مکانی خارج از مسیرمتوقف شد.اووصیت کرده بود اگر افتادم، بگذارید بمانم. می خواهم «بام جهان» آرامگاه ابدی ام باشد.

وی در رشته میکروبیولوژی تحصیل کرده و کوهنوردی را از سال ۷۹ آغاز کرده بود و در سال ۸۱ به عضویت باشگاه اسکی و کوهنوردی دماوند در آمد. اولین صعود وی به قلل بالای ۸۰۰۰ متر در سال ۸۷ و با صعود به قله نانگاپاربات (۸۱۲۶ متر) صورت گرفت که در این صعود دیگر کوهنورد ایرانی، سامان نعمتی جان خود را از دست داد. در سال ۸۹ نیز تا ارتفاع ۷۵۶۵ متری قله K۲ صعود کرد که به دلیل هوای نامساعد همه گروه مجبور به بازگشت شدند.

وجه مشخص صعودهای وی به هیمالیا، تأمین هزینه صعودها شخصاً و بدون کمک های دولتی بوده است تا جایی که به گفته خود برای صعود به قله K2 مجبور شده است خانه خود را بفروشد.

سال ۱۳۸۱ لیلا اسفندیاری به عنوان اولین زن ایرانی موفق به پیمایش کامل غار پراو (کرمانشاه) شد. ولی همچنین در اکسپدیشن بین المللی سال 2010 میلادی در مگالایای هندوستان؛ اکتشافاتی داشته است. همچنین عضو هیات موسس انجمن غارنوردان و غارشناسان ایرانیان بوده است.



این تصویر در فرودگاه امام خمینی لحظاتی قبل از بدرقه لیلا اسفندیاری به قله گاشربروم ۲ گرفته شده است

(جهت دانلود فیلم بدرقه ایشون  صعود به قله گاشربرو بر روی تصویر کلیک بفرمائید.)




تصویر زیر در سایت explorersweb.com منتشر شده است ،در ارتفاعات قله گاشربروم ۲ است.


جهت دانلود فیلم مصاحبه با خانم لیلا اسفندیاری در

همایش غارنوردان در شیراز بر روی تصویر کلیک بفرمائید















نظرات 9 + ارسال نظر
فرنوش دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:00 ب.ظ

سلاااااااام..........
او رفت و جاودانه شد و یادش برای همیشه باقی خواهد ماند...
روحش شاد...

ابوالفضل دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:02 ب.ظ http://www.mardankhatar.blogsky.com

سلام آبتین عزیز چه کار خوبی کردی این پستو برای لیلا گذاشتی خدایش رحمت کند به عنوان یک ایرانی به این زن قهرمان و دلاور افتخار میکنم روحش شاد و یادش گرامی

میراکل دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:13 ب.ظ http://tm67pearly.blogfa.com

خدا بیامرزدش..
واقعا داشتن این اسطوره ها لیاقت میخواد..اونایی که باید داشته باشن ندارن و متاسفانه همینجوری یکی یکی داریم از دستشون میدیم..

ح.ج.ت دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:38 ب.ظ

روحشون شاد

دختر نارنج و ترنج سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:28 ق.ظ http://toranjbanoo.com/

می دونی آبتین؟ روزی که خبر درگذشتشون رو شنیدم، و فیلمی که درباره صعودشون به کی تو گرفته بودن رو دیدم فقط به یه چیز فکر کردم: این خانوم، هیچ وقت نمرده.... زندگی امثال خانوم اسفندیاری برای آدمی مثل من یه لحظه ش آرزوه..... خوش به حالش.... زندگی اونی بود که اون داشت. هر جوری که دلش راضی می شد زندگی کرد... تا ابد جاویدانه...

مهدی چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:04 ق.ظ http://darkishemehr.blogsky.com

خدا رحمتش کنه
اون برای هدفش جاودانه شد

mostafa چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:43 ب.ظ

rohash shad

R_min جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:24 ب.ظ

عشق به طبیعت ، عشق به زندگی است و زندگی تجلی عشق است و مرگ آنجاست که عشق نیست. کوهنوردی عشق به طبیعت است و عشق به طبیعت ورزش ما نیست ، باور ماست. به راستی که کوهنوردی فقط ورزش نیست ، کوهنوردی یک روش زندگی است.

جوهر سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:04 ق.ظ http://myprinter.blogsky.com

سلام!
از قدیم گفته اند که پشت سر مرده حرف زنید... او رفت! آن جهان باید جواب خوب و بد اعمالش را بدهد.!
اما یک نکته! شاید به عنوان یک زن ایران، افتخار آفرید؛ اما نه به عنوان یک زن مسلمان! مسلمان کسی است که با تمام وجود، اعتقاداتش را حفظ کند، نه اینکه به هر بهانه ای کنارش بگذارد. در هیچ کدام از عکس ها، خانم اسفندیاری، متأسفانه حجاب درستی ندارند؛ باور کنید حجاب خیلی مهم است، حتی چند تار مو...
ضمنا حرفی که زده اند، خیلی عاشقانه است که اگر افتادم، بگذارید بمانم... اما دینی نیست! واجب کفایی بود بر تمامی همراهانش، اگر امکان برداشتنش بود، برش دارند ودفنش کنند؛ هر چند اگر نمی شد، و خطر جانی بود، لزومی نداشت؛ اما دفن یک مسلمان، واجب کفایی است، مثل نماز، روزه...
موفق باشید و ملتمس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد