سلام به خانومای خونه(دانلود فیلم آموزشی)

شما بعنوان یه خانم  اگه تو خونه با همچین صحنه ای روبرو بشین چی کار می کنین ؟



حالتون خوبه؟

بله میدونم کار بیرون / خونه و پخت و پز خستتون میکنه

بله حق دارین

راستی شما میدونین که اکثر آتیش سوزی هایی که تو خونه بوجود میاد از تو آشپزخونه شروع میشه؟

میدونستین؟

اینو آبتین نمیگه ها 

آمار داره اینو میگه خانم

قسمتی دیگشم برمیگرده به روشن کردن سیگار و شمع و . . . .

اکثر خانم های ما متاسفانه نمیدونن چجوری باید مانع گسترش آتش سوزی و یا اطفا اون تو خونه بشن

البته مشکل از یه جای دیگست

معاونت آموزش و پیشگیری آتش نشانی وظیفشو به نحو احسنت انجام نمیده

شما بعنوان یه خانم  اگه تو خونه با همچین صحنه ای روبرو بشین چی کار می کنین ؟

تصورش رو بکنین

یهو متوجه میشین که ماهیتابه روغن رو اجاق گاز به جلزو ولز می افته

و دمای روغن داخل تابه بالا میره و یهو شعله ور میشه

خانم خونه  /    رئیس خونه  /  شما چی کار می کنین؟



پ ن: فیلم آموزشی این جریان رو واسه دانلود گذاشتم ممنون میشم اول جوابتون رو واسم ثبت کنین بعد فیلم رو دانلود کنین و ببینین/ منو میتونین گول بزنین اما خودتون رو چی؟ پس اول جواب رو ثبت کنین بعد . . .






نظرات 16 + ارسال نظر
سایه جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:38 ب.ظ

اولین کار گذاشتن سر ماهیتابه بروی اون هست
اکثراً سریعاً ماهیتابه رو می برن زیر شیر آب یا آب می ریزن روش
که خیلی اشتباهه چون باعث شعله ور تر شدن شعله می شه
اما با گذاشتن درب بروی ظرف از رسیدن اکسیژن پیشگیری می کنیم
و اینکه بعد از اون سریع شعله ی گاز رو خاموش کنیم.
را های دیگه ی اطفاء هم هست ولی ساده ترین اش این هست...
شاید روشای بهتر دیگه ای هم باشه!!
ممنون بابت گذاشتن این پست،چون دونستن ش خیلی مهم و ضروریه

sayeh جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:37 ب.ظ

این منو یاد دو مورد انداخت:
یکی موردی بود که سالها پیش برای خودم پیش اومد
و اون این بود که شمعی که در حال سوختن بود وقتی کاملاً آب
شد و ته فیتیله ی اون به پارافین های مایع رسید یه باره شعله کشید
از اون جا که جاشمعی بزرگ بود پارافین زیادی جمع شده بود
تو همین گیر و دار که حالا چجوری اونو خاموش کنیم خواهرم لیوان چای ش رو خالی کرد روی شعله که باعث بدتر شدن شعله ور تر شدن اون شد...
من فقط مونده بودم که چرا پارافین باید شعله ور بشه؟!
فکر کنم شاید چون بر اثر حرارت داغ شده بود و رسیدن شعله به اون...!!
------------------------------------
مورد دوم
اینکه خانم های محترم نه تنها باید با روش های اطفاء آشنا باشند
باید طرز استفاده ی صحیح کپسول های اطفاء رو هم یاد بگیرند
چون صرف وجود کپسول اطفاء در منزل کافی نیست.
این مورد برای دوستم پیش اومده بود که ایشون بعد شعله ور شدن ظرف غذا بد جور شعله ور شده بود که تمام فضای آشپزخونه رو گرفته بود،اما ایشون نتونسته بود از کپسول بطور صحیح استفاده کنه و تمام محتویات اون رو توی منزل خالی کرده بود و دریغ از اطفاء حریق...
اما شانس آورده بودند که پدرشوهرشون به موقع رسیده بودند و با پتوی نم دار موفق به خاموش کردن شعله ها شده بود.

ابوالفضل جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 04:05 ب.ظ http://www.mardankhatar.blogsky.com

سلام آبتین جان ببخشیدا ما اومدیم نطر دادیم اما چون گفتی رئیس خونه گفتم حتما نظرت با ما بوده راستش چون میگن سرخ کردنیها ضرر دارن ما اصلا از سرخ کردنی و ماهیتابه و غیره استفاده نمیکنیم خوب بابا چر قاطی میکنی بابا جون معلومه دیگه زنگ میزنیم عمو آبتین قهرمان بیاد دیگه

رئیس

شیطونک جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:39 ب.ظ http://man-va-madreseh.blogfa.com

یه قابلمه ی خالی برمی گردونم رو ماهیتابه

در تابه بهتره

دختر نارنج و ترنج شنبه 16 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 08:01 ق.ظ http://toranjbanoo.com

سلام آبتین عزیز
خوبی؟ صبحت به خیر...
راستش من اگه بودم فقط سعی می کردم تابه رو از روی اجاق بردارم. اما خب به این موضوعی که توی فیلم نشون داده شد فکر نمی کردم. خیلی جالب بود برام و خیلی خیلی لازم.
مرسی...
نه عزیزم، چیزی نشده. من خوبم...... ممنونتم.

فرنوش شنبه 16 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:35 ق.ظ

سلاااااااااااام...........
خب معلومه دیگه سر ماهیتابه رو باید گذاشت و زیر شعله اجاق گاز رو باید خاموش کرد....

نازیتا یکشنبه 17 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:22 ب.ظ http://http:/

سلام
اگه برای من این اتفاق می افتاد اولین کاری که می کردم خاموش کردن شعله بود و بعد از اون چون کپسول آتش نشانی تو خونه نداریم با یک حوله یا پتوی خیس سعی می کردم با خفه کردن آتیش اونو خاموش کنم.
آشپزی اصولا خسته کننده نیست حتی بعد از کار طولانی مدت.چون هنرمند هیچ گاه از خلق اثر هنری خسته نمی شه.آشپزی هم یه هنره.

سلام
بسیار عالی

جوهر یکشنبه 17 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:48 ب.ظ http://myprinter.blogsky.com

سلام!
حقیقت نمی دونم اصولی باید دقیقا چی کار کرد! اما فکر می کنم:
1- اگر آتش کم باشه، با ریختن آب خاموش می شه! (البته بعد از برداشتن از روی گاز)
2- اگر بیشتر باشه، از رو گاز برش می داریم و با یه دستمال، چیزی می زنیم روش تا خاموش بشه.
اگر آتیش زیادتر بشه، یا از کپسول استفاده کنیم یا یک پتو که آتش خفه بشه.
حالا قبول می شم؟!

جوهر یکشنبه 17 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:52 ب.ظ http://http://myprinter.blogsky.com/

مجدد سلام!
حالا فیلم رو دیدم... خیلی روش بهتری بود، ممنون. البته خدایی اش، منظورم از برداشتن از روی گاز، بعد خاوش کردنش بودا!

ملیحه دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:01 ب.ظ http://barane52.persianblog.ir

سلام آبتین جان .... من که فرار می کنم

حالا که فیلمو دیدین بازم فرار؟

دادبه سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:29 ب.ظ http://bodo2eshgh.mihanblog.com

سلاممممممممممم.خوبی؟؟.شرمنده دیر جواب دادم. 5 ماهی میسد نت نبودم. ممنون از نظرت.

سپاس

یه تازه وارد شنبه 23 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:46 ب.ظ

آخه تا فیلمو ندیدیم چه نظری ثبت کنیم؟با این درخواست کیو داری گول میزنی مارو یا خودتو؟

شاهد دوشنبه 25 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:57 ب.ظ http://www.emdadgar.com

سلام آبتین جان
ممنون بابت فیلم و مطالب آموزشی وبلاگتون
خیلی عالیه
با اجازتون برای حفظ فیلم آموزشی که گذاشتید اون را روی سرور سایت امدادگر آپلود کردیم تا هم بومی سازی (سرور ایران) کرده باشیم و هم اینکه سایر دوستان امدادگر هم بتونن از این مطلب بهره بگیرن.
البته با ذکر منبع ...
ممنون

رضا دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:09 ق.ظ

سلام
1- اینکه به هیچ وجه آب نمیریزم روش.
2- اگه بشه شعله رو خاموش میکنم یا کل گاز رو قطع میکنم.
3-صبر میکنم آتیش خودش تموم بشه
4- البته اگه کپسول پودر یا گاز داشتم استفاده میکردم

دااااش ممد چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 05:04 ب.ظ

والا من نه رئیس خونم نه خانم خونه ولی از اونجایی که هر چی بگی بلدم درست کنم خانواده هم دیگه هر موقع خونه نباشن هیچوقت نگران غذا نیستن.
من اولین کاری که می کنم در ماهیتابه رو میذارم بعد سه سوت میام اول واسه تو تعریف می کنم.
چمنتیم (چاکرتیم-مخلصتیم-نوکرتیم)

رئیس؟
ما بیشتر

ali سه‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:20 ق.ظ

سلام
اینجور فیلمارو اگه به همه نشون میدادن از رسانه عمومی خیلی بهتر بود
ولی بازم خوبه اگه بشه دانلودش کرد

البته بگم باید خفه شه یعنی اکسیزن به اتیش نرسه تا خاموش شه

واسه پخش فیلم اموزشی هم باید پول پرداخت شه
بله
سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد