آیا خانوما میتونن آتش نشان بشن؟(تصویری)


سلام

کلاس امروزم با خانم های امدادگره با موضوع مدیریت بحران

وارد کلاس میشم

سلام میکنم

یه خسته نباشید میگم به خانم ها و بهشون میگم :

بسیار خوشحالم از اینکه بار دیگه در بین انسانهایی هستم که قسمتی از هدف زندگی شون رو گذاشتن واسه کمک به همنوعشون  /  یه تفاوتی بین شما و بین کسانی که تو این کلاسها شرکت نمی کنند وجود داره مطمئن باشین که شما از سوی خداوند انتخاب شده اید برای امر خطیر امدادرسانی

پس خوشحال باشین که نظاره گر حوادث نیستین

خوشحال باشین جزو اون دسته از مردم نیستین تا یه تصادف می بینن سریع

گوشی های همراه رو در میارن و  داغ همنوعشون رو به تصویر می کشن

شما با قدرت به قلب حادثه حمله می کنین ، چون تسکین آلام بشری  جزو اهدف شماست

بعد خودمو معرفی کردم بهمراه یه رزومه کوتاه

حضور غیاب رو انجام میدم

و رو خانم های کلاس می کنم ازشون می پرسم :

بنظر شما خانوما میتونن آتیش نشان بشن

از هر گوشه ای یه صدایی می اومد

نه آقا نمی تونن

نه تورو خدا اگه واسه خود من یه اتفاقی بیفته و ناجیم یه خانم باشه

به هیچ عنوان نمیزارم به من دست بزنه

آقا خانوما نمیتونن اتش نشان بشن

واسه چی خانم

ای بابا آتش نشانی یه شغل مردونس  خانما از عهدش بر نمی یان   /نمی تونن /  ضعیفن


واسم جالب بود خیلی

100% قبول داشتن که نمی تونن

نمی تونن آتیش نشان بشن

صحبت هاشون رو قطع کردم و گفتم:

خدا همه رو با هم برابر آفریده

مرد و زن در کنار هم آفریده شدند

 مرد هایی که خیلی ضعیف و حتی ترسو هستند هم وجود دارند

خانم هایی  هم  که بسیار قدرتمند و شجاع باشند هم هستند

ینی بعضی از مرد ها قدرتمندن و بعضی ضعیف

و بعضی از خانم ها هم ضعیف هستند و بعضی دیگر قدرتمند

اگه خانوم ها نمی تونن آتش نشان بشن که اون ور آب چه جوری

آتش نشان شدن

کلاس اروم شده بود و همه گوشاشون رو تیز کرده بودن

یه جورایی انگار نظرشون عوض شده بود.

بعد گفتم که تو کلاسای عملی امداد کوهستان بودن آقایونی که از یه فرود ساده می ترسیدن و در مقابل بودن خانم هایی که اون فرود رو بسیار عالی اجرا کردن

خلاصه دیدشون کلا عوض شد

بگذریم کلاس رو تموم کردیم و 10 دقیقه آخر ازشون خواستم که رو یه برگه کوچیک دوباره جواب سوالم رو واسم بنویسن  اگه خواستن اسمشون رو هم ثبت کنن 

بهشون گفتم که نظرشون بهمراه اسمشون رو اینجا ثبت می کنم



یکی یکی برگه ها رو میان میزارن رو میزم

تشکر می کنم و برگه ها رو جمع می کنم

خلاصه کلاس تموم میشه و برگه ها رو میخونم

هرکی یه چیزی نوشته بود جالب نوشته بودن

 با هم بخونیم


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟


 

بله ، چرا نشن ، چون اعتماد به نفس خانوم ها بیشتره ، سریعتر از آقایون هستند

دل سوز تر از آقایون هستند ، علاقه خانوم ها بیشتر از آقایون است.

البته خانوم ها چون عاطفی تر از آقایون هستند شاید نتونن تو بعضی از مواقع کمک زیادی بکنن ،

مثلا غش کنن / چون خانم ها حجاب دارن نمیشه زیاد تو عملیات شرکت کنن    /  ملیحه


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟


خانم ها هم می توانند آتش نشان بشن اگه شرایط و امکانات آموزش و مهارت کافی و به طور کامل فراهم شوند و بتوانند به خانم ها هم اطلاعات و آگاهی لازم را رائه دهند و در کل می توان گفت:زن نیز میتواند یک آتش نشان ماهر باشد و شرایط و وضعییت ایجاب می کند که زن هم باید در مواقع بحرانی نیز به امداد و کمک رسانی بشتابد


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟


بله، به نظر عموم مردم ، خانم ها توانایی لازم برای انجام کارهای سخت را ندارند

اما افرادی هستند که توانایی و صلاحییت لازم برای انجام کارهای سخت را نیز دارند،خانم ها از نظر روحی و فکری قوی هستند و تحمل شرایط سخت را دارند که اکثر افراد خلاف این را فکر می کنند، حال اگر در چند مرحله از وجود خانم ها نیز استفاده کنند ، کم کم این فرهنگ در بین مردم جا می افتد که خانم ها نیز توانایی دارند.

حال در بعضی از شرایط شاید واقعا یک خانم نتواند کاری انجام دهد ولی نباید کل توانایی او را نادیده گرفت.

شاید در شرایطی وجود یک خانم امدادگر بسیار مفیدتر باشد تا وجود یک امدادگر یا اتش نشان آقا

حال در روحیه افراد آسیب دیده دیدن یک آتش نشان زن شاید موثر تر باشد.  / ف .ع


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟



خانم ها می توانند آتش نشان باشند زیرا ممکن است در حادثه ای برای خانمی مشکلی پیش آید که برای خانم نجاتش راحتتر باشد

2- خانم ها ابتکار عمل بیشتری دارند.

3-چند کار را بصورت همزمان می تونن انجام بدن ولی بدلیل بعضی از مشکلات و محدودیت ها از نظر حجاب خانم ها نمی توانند اتش نشان بشوند.   / محبوبه


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟



سلام / به نظر من آره می تونن، حداقل باید یک دوره ای برای امتحان و شناسایی توانایی خانمها بزارن بعد قضاوت کنن رو توانایی خانمها بهایتا حرفه من اینه که

هستن خانم هایی که هم توانایی دارن هم علاقه و اشتیاق / باتشکر    زهرا واله ایوری


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟



به نام خدا / یک خانم توانایی هایی دارد که اگر به آن توانایی های وجودی خود اعتماد کند توانایی انجام هر کاری را خواهد داشت.

با اینکه بانوان روحییه حساسی دارن ولی همانگونه که یک بانو می تواند در اورژانس و هلال احمر کار کند و صحنه های فجیع را می بیند س مسئله احساس مطرح نیست ، بلکه در بعضی از مسائل خانم ها رابطه بهتری با مصدوم برقرار می کند .

هر فرد اگر توانایی هایش را باور داشته باشد برای او تمامی کارها شدنی است.


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟



شاید همگی خانم ها نتوانند آتش نشان بشوند

اما باید بدانیم که چه در مورد خانم ها و چه در مورد آقایون استثنا وجود دارد

پس در بین خانم ها استثنا وجود دارد و این حق خانم ها هست که به چیزی که

دوست دارندبرسند . مثلا خود من علاقه خیلی زیادی به آتش نشانی دارم اما بخاطر این

فرهنگ بد جامعه ایران (دید جامعه به اتش نشان زن)نمیتوانم به این آرزو برسم.

با تشکر / زهرا توکلی


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟



سلام / بنظر من بله. چون خیلی از خانم ها در برخورد با مشکلات خیلی بهتر عمل

می کنند تا اقایون


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟



آره معلومه که خانم ها میتونند اتش نشان بشن


     اولا فرز و سرعتی ترند

     دوما ریزه میزه اند

     سوما خلاقییت شون بالاست 

     چهارما دقتشون زیاده


البته گاهی هم شاید نتونند

    چون اولا حساس اند و احساساتی

    دوما مسئله حجاب دست و پاگیره اگه....!

     سوما برخلاف توانایی بدنی بالاشون آقایون میگن توانایی شون کمه و

    این خیلی غلطه و تبعیضه   /   سپیده


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟


با عرض سلام و خسته نباشید به شما اتش نشان محترم

با توجه به این که ما به عنوان امدادگر انتخاب شده ایم و اکنون این مراحل رو داریم طی می کنیم دوست دارم که  هم به عنوان یک آتش نشان ، بمردم عزیزم خدمت کنم و مراحل این دوره را با موقییت بگذرانم / از شما خواهش دارم که خانم ها را هم بعنوان آتش نشان بپذیرید و این فرهنگ را در جامعه رواج دهید / من خودم خیلی دوست دارم که یک اتش نشان امدادگر باشم.ممنونم

با تشکر / ملیحه عزت پور


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟



با عرض سلام خدمت شما

با توجه به اینکه از این کلاس پرسیده شده که خانم ها می توانند آتش نشان شوند؟

جواب من به این سوال این است که آری ، می توانند ولی با توجه به اینکه شآن و شئون خانم ها در جامعه طوری برنامه ریزی شده است که از برخی از کارها برای آنها ممانعت شده.

ولی باتوجه به اینکه ما خانم ها دارای ابتکارات و خلاقییت و نیز علاقه شدید به این هنر هستیم اگر امکاناتی در ایران همچنین در نیشابور به وجود آید خانمها هم بتوانند در کارهای آتش نشانی نقش کمرنگی داشته باشند شاید بشود به این نیاز خانم ها احترام گذاشته شود .

به نظر من ، ما این توانایی را داریم که بتوانیم کاری بکنیم شاید برخی از کارهایی که ما میتوانیم انجام دهیم از برخی از اقایون بر نیاید(بلانسبت شما)

مثلا ما میتوانیم در کارهای خاصی هنر نمایی کنیم

والسلام

با ارزوی موفقییت روزافزون شما    N. H


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟



خانم ها هم میتوانند آتش نشان بشوند زیرا در بعضی از شرایط و مناطق خانم ها می توانند خیلی راحت تر این کار را انجام دهند

مثلا در خانه ای که خانمی دچار حادثه شده یا محبوس شده خانم ها میتوانند به یاریشان برسند و یا در موارد حادثه در استخر بانوان

بستگی به موقعیت و شرایط دارد.


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟



با عرض سلام و خسته نباشی خدمت شما:

به نظر من آتش نشان بودن خانم ها خیلی خوبه / چون روحییه ها با هم فرق می کنند

بعضی از افراد روحییه برخورد با سوانح را دارند.

درکل اگه بشه عالیه / خواستن توانستن است


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟



بله / چون کسی می تواند اتش نشان شود که شهامت و شجاعت را داشته باشد تا در مقابل حادثه تحمل داشته باشد و خونسردی خود را حفظ کنند و خوب آموزش ببینند تا درس کارش

را انجام دهد و جان مصدوم را به خطر نندازد.


حالا من از شما خواننده عزیز می پرسم


آیا خانم ها  هم میتونن آتش نشان بشن؟

ممنون دیدگاهتون رو در مورد این سوال بدونم

دیدگاهتون رو ادامه همین صفحه با نام خودتون درج می کنم

----------------------------------------------


دیدگاه نشیمو:

من چقد وخته اینجا نیومدم!
پ ن پ نمیتونن؟!
راستی اون بانوان داوطلب اتش نشانی رو ب جا ما ببوس

------------------------------------

دیدگاه آرزوپارسا:

سلام خوبید
اره میتونن از دست ادمها همه چیز برمیاد مرد و زن هم نداره
موفق باشید

---------------------------------------

دیدگاه اهورای عزیز:

با سلام به استاد خوبم

خانومها خیلی نا امید هستند ولی من میگم میشه .

آیا انوشه انصاری هم مثل اینها فکر می کرد ؟!

------------------------------------------------

دیدگاه عسل بانو:

بدون ذره ای تردید میگم که بله میتونن . همچنان که از پس بقیه ی کارها هم بر اومدن . مثلا مکانیک شدن . خلبان شدن راننده ی بی آر تی شدن و ..... توانایی های یک زن اگر بیشتر از یک مرد نباشه که در اکثر مواقع به خاطر ذات زنانه اش بیشتره ، کمتر نیست . من خودم همیشه در تیر اندازی نفر اول  بین همکارام بودم . از زن و مرد .و در دوره های ش م ر  خانوم های زیادی از همکاران رو دیدم که بهتر از مردها عمل میکنن . هر هنری رو پرورش بدیم  تبدیل به مهارت میشه .اتفاقا زن ها سرشون درد میکنه برای یادگرفتن یه کار جدید . یه مهارت تازه ....

-----------------------------------------------

دیدگاه فرنوش:

سلاااااااااام........
سؤال جالب و بحث برانگیزی هست
اما به نظر من اگر به کاری که انجام میدی ایمان داشته باشی قطعا موفق خواهی بود.فرقی هم نمیکنه که مرد باشی یا زن....فقط بایدخودتو کامل بشناسی و توانایی ها ونقاط ضعف خودتو بدونی......

--------------------------------------------

دیدگاه سارا عدالتیان:

سلام آبتین

طبق بحث های گذشته ای که داشتیم مهمترین مانع برای این فعالیت خانمها را ضعف فرهنگی جامعه می دانم! شاید برای حریق آتش نشان کمتر با مردم برخورد کند (بخاطر شرایط سخت محیط حادثه افراد فضول جرات نمی کنند نزدیک شوند!) اما تصور کن در یک صحنه تصادف یک زن نجاتگر مجبور شود وارد انبوهی از کارشناسان لاابالی! گردد که ترافیک سنگینی در محل حادثه ایجاد کرده اند! خودت تا آخرش را بخوان... پس اصلا بحث توان مطرح نمی شود! مسلما زنان با توان بالا در بحث حریق می توانند فعالیت کنند و زنان با تخصص کافی هم در بحث نجات وجود دارند.
نکته دوم بحث حجاب است که مسلما یک مانع بزرگ محسوب می شود. حداقل در بحث نجات مثلا در ارتفاع یا در یک چاه انجام عملیات با مانتو و مقنعه! نه تنها برای نجاتگر خطرناک بلکه یک حماقت است که متاسفانه گاه در مانور ها انجام می دهیم اما در یک عملیات واقعی نباید با چنین اشتباهی جان شخص دیگری را بخطر انداخت
سپاس

-----------------------------------------

دیدگاه ناهید کوچولو:

خواستن توانستن است

--------------------------------------

دیدگاه بانو ترنج:

سلام آبتین عزیز
اول این عکس بازوها رو نگاه کن! خودت جوابتو می گیری!....
دوم این که، آره.. مشکل اینه که توی کل دنیا همیشه با زن به عنوان موجودی برخورد شده که به خاطر لطافتش انگار ناتوان هم هست، در حالی که اصلا اینطور نیست. یه مادر، جایی که باید بچه ش رو نجات بده کاری ازش برمیاد که شاید در اون لحظه از عهده ی یه دکتر متخصص که مرد هم هست بر نیاد. اگه علم این کار هم به کمکش بیاد که دیگه بهتر.
به نظر من تفکیک جنسیتی توی یه سری کارها اصلا درست نیست که از جمله ش همین آتش نشانیه. من اصولا آدم شجاعی نبوده م توی همه ی عمرم و طاقت در افتادن با خانواده و شکستن یه سری قوانین خشک رو نداشتم اگرنه شاید دنبال این کار می رفتم. البته می گم شاید چون اولویت اول طبیعت گردی بود که عاشقش بودم و هستم. اما برای رضای خدا حتی یه سفر طبیعت گردی هم نرفتم چون خانواده ازم توقع دارن دختر خوبه ی خونه باشم و همیشه بچسبم به زندگی با خانواده و منم دختر خوبه شدم و نشستم توی خونه....
در کل به نظر من می تونن. توی این سریال عملیات ویژه نجات که یکشنبه شبا از شبکه پنج پخش می شه دوتا خانوم هستن که تحسین برانگیزن... یکیش تازه خلبان هلیکوپتر نجات هم هست. پس می شه...

------------------------------------------------------

دیدگاه سایه:

توی نظرات دوستان دیدم بعضی از بانوان محترم در مورد پوشش و حجاب
صحبت کرده بودند...
ولی نظر من این هست که پوشش مزاحمت چندان موثری در اجرای عملیات نداره
شاید کسی که از خارج گود بخواد نظر بده پیش خودش فکر کنه که خانم ها با پوشش و حجابی که دارن نتونن براحتی در عملیات ها شرکت کنند،اما خود خانم ها خوب می دونند که این طرز پوشش و حجاب یکی دو روزه ی اونا نیست و براحتی با اون انس گرفته و در تمام ابعاد اجتماعی زندگی شون همراه شون بوده،پس در این بعد (بانوان آتش نشان)هم مشکل چندانی برای اونا نخواهد داشت.
همینطور می شه لباس ها و فرم هارو طوری طراحی کرد که هم پوشش مناسب رو به بانوان محترم بده و هم عملکرد مناسبی داشته باشند،کار نشد نداره

-----------------------------------------------------

دیدگاه نازیتا زجاجی:

مطمئنا خواستن توانستن است بانوان آتش نشان با مشکلاتی روبه رو خواهند بود که باید با تلاش و صبر از پس انها برایند
فرهنگ سازی در جامعه خان اول است هنوز جامعه بانوان را در چنین شغل هایی قبول نکرده اما با ممارست و افزایش تعداد بانوان این مشکل مرتفع می شود.
عاطفی بودن بانوان خان دوم است که به قول خودتوت آن هم با تمرین و چند بار شرکت کردن در عملیات های مختلف استرس ها کمتر شده و این مشکل هم حل می شود.
قدرت جسمی کمتر بانوان نسبت به آقایون هم خان سوم را تشکیل می ده که اون هم تمرینات ورزشی قابل حل است.
به تمام آتش نشانان و امدادگران کشورم:دعای خیر همه مردم توشه ی راهتان است. همیشه موفق باشید.

-------------------------------------

دیدگاه لیژیا:

چرا که نه؟!؟!؟ اگه خدای نکرده اتفاقی برام بیفته که احتباج به کمک آتشنشان داشته باشم اگه طرفم خانوم باشه خیلی راحت تر خواهم بود...

----------------------------

دیدگاه نرگس:

میتونن به شرطی که ایران نباشن .

-------------------------

دیدگاه آرمان:

سلامخانم ها ؟از خانوم ها هر کاری به غیر از رانندگی بر میاد .یعنی دوست دارن خوب رانندگی کنن ها ولی نمیتونن .استرس دارنبای بای .

--------------------------------------------

دیدگاه هما خانم گل گلاب! :

سلام
البته که خانم ها تو هیچ کاری کم نمیارن!آتش نشان که سهله !
شاق ترین کار رو هم از عهدش برمیان !
توانایی بالاست!چیکار کنیم دیگه!ما اینیم!

-------------------------------------

دیدگاه هما :

منم نظر خانم عدالتیان رو دارم . نمیشه گفت که خانوم ها از نظر جسمی و توانایی کمتر از آقایونند ، چون این مسئله کاملا با یک مدت تمرین فشرده حل میشه . به نظر من مشکلی که الان وجود داره مسائل فرهنگی و حجاب ه . البته شاید حجاب در حالت کلی مشکلی نباشه اما شکل پوششی که ما به عنوان حجاب داریم ( مانتو بلند و مقنعه ) مشکل بزرگی در این امر محسوب میشه .  
و مسئله ی فرهنگی هم اگر مسئولین تلاش کنند تا آینده ی نزدیک حل میشه ، مثل وفتی که مدرسه رفتن دختر ها در ایران عیب بود اما با تلاش همه  فرهنگ درست بین مردم جا افتاد . زمان برد اما نتیجه داد
و در آخر همیشه کار برای اولین ها سخت بوده ، اما نشدنی نبوده

-------------------------------------------------

دیدگاه دختر دریا:
بله می تونن

-----------------------------

دیدگاه الهه حمیدی:

چرا که نه...

----------------------------

دیدگاه ملیحه:

سلام آبتین جان ... به نظر من خانم ها هر کاری که اراده کنند رو میتونن انجام بدن .....

------------------------

دیدگاه نگار:

سلام .واقعا عجب سوالی ÷رسیدیدمن  بنظرم ما هر کاری میتونیم بکنیم  فقط اگه بذارن وهی زن بودنمو چماق نکن بکوبن تو سر شخصیت واستعدادمونهمین امروز گواهیناممو ÷لیس گرفته  علتشو نمیدونستم  تنها نتیجه ای که گرفتم این بود که یه زنم  و مرد نیستم خسته شدم از این همه تبعیض وتحقیر تو جامعه






















بانوان آتش نشانان داوطلب در ایران

 

زنان آتش نشان داوطلب شهر تهران
 
زنان آتش نشان داوطلب شهر تهران
 
زنان آتش نشان داوطلب شهر تهران
 
زنان آتش نشان داوطلب در حال اعزام به ماموریت
 
زنان آتش نشان داوطلب در حال تمرین امداد و نجات
 
زنان آتش نشان داوطلب در حال تمرین امداد و نجات
 
زنان آتش نشان داوطلب در حال تمرین امداد و نجات
 
زنان آتش نشان داوطلب در حال تمرین امداد و نجات
 
زنان آتش نشان داوطلب شهر تهران

منتظر ارائه دیدگاهتون هستم
نظرات 35 + ارسال نظر
نشیمو سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:44 ب.ظ http://kalepook.blogsky.com

من چقد وخته اینجا نیومدم!
پ ن پ نمیتونن؟!
راستی اون بانوان داوطلب اتش نشانی رو ب جا ما ببوس

ارزو پارسا چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:16 ق.ظ

سلام خوبید
اره میتونن از دست ادمها همه چیز برمیاد مرد و زن هم نداره
موفق باشید

اهورا چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:36 ق.ظ http://asak.blogfa.com

با سلام به استاد خوبم

خانومها خیلی نا امید هستند ولی من میگم میشه .

آیا انوشه انصاری هم مثل اینها فکر می کرد ؟!

عسل بانو چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:55 ق.ظ http://golbanoojan.blogfa.com

بدون ذره ای تردید میگم که بله میتونن . همچنان که از پس بقیه ی کارها هم بر اومدن . مثلا مکانیک شدن . خلبان شدن راننده ی بی آر تی شدن و ..... توانایی های یک زن اگر بیشتر از یک مرد نباشه که در اکثر مواقع به خاطر ذات زنانه اش بیشتره ، کمتر نیست . من خودم همیشه در تیر اندازی نفر اول بین همکارام بودم . از زن و مرد .و در دوره های ش م ر خانوم های زیادی از همکاران رو دیدم که بهتر از مردها عمل میکنن . هر هنری رو پرورش بدیم تبدیل به مهارت میشه .اتفاقا زن ها سرشون درد میکنه برای یادگرفتن یه کار جدید . یه مهارت تازه ....

فرنوش چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:39 ق.ظ

سلاااااااااام........
سؤال جالب و بحث برانگیزی هست
اما به نظر من اگر به کاری که انجام میدی ایمان داشته باشی قطعا موفق خواهی بود.فرقی هم نمیکنه که مرد باشی یا زن....فقط بایدخودتو کامل بشناسی و توانایی ها ونقاط ضعف خودتو بدونی......

سارا عدالتیان چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:00 ق.ظ http://seacave.blogfa.com

سلام آبتین

طبق بحث های گذشته ای که داشتیم مهمترین مانع برای این فعالیت خانمها را ضعف فرهنگی جامعه می دانم! شاید برای حریق آتش نشان کمتر با مردم برخورد کند (بخاطر شرایط سخت محیط حادثه افراد فضول جرات نمی کنند نزدیک شوند!) اما تصور کن در یک صحنه تصادف یک زن نجاتگر مجبور شود وارد انبوهی از کارشناسان لاابالی! گردد که ترافیک سنگینی در محل حادثه ایجاد کرده اند! خودت تا آخرش را بخوان... پس اصلا بحث توان مطرح نمی شود! مسلما زنان با توان بالا در بحث حریق می توانند فعالیت کنند و زنان با تخصص کافی هم در بحث نجات وجود دارند.
نکته دوم بحث حجاب است که مسلما یک مانع بزرگ محسوب می شود. حداقل در بحث نجات مثلا در ارتفاع یا در یک چاه انجام عملیات با مانتو و مقنعه! نه تنها برای نجاتگر خطرناک بلکه یک حماقت است که متاسفانه گاه در مانور ها انجام می دهیم اما در یک عملیات واقعی نباید با چنین اشتباهی جان شخص دیگری را بخطر انداخت
سپاس

ناهید کوچولووو چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:55 ق.ظ

خواستن توانستن است

sayeh چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:40 ب.ظ

توی نظرات دوستان دیدم بعضی از بانوان محترم در مورد پوشش و حجاب
صحبت کرده بودند...
ولی نظر من این هست که پوشش مزاحمت چندان موثری در اجرای عملیات نداره
شاید کسی که از خارج گود بخواد نظر بده پیش خودش فکر کنه که خانم ها با پوشش و حجابی که دارن نتونن براحتی در عملیات ها شرکت کنند،اما خود خانم ها خوب می دونند که این طرز پوشش و حجاب یکی دو روزه ی اونا نیست و براحتی با اون انس گرفته و در تمام ابعاد اجتماعی زندگی شون همراه شون بوده،پس در این بعد (بانوان آتش نشان)هم مشکل چندانی برای اونا نخواهد داشت.
همینطور می شه لباس ها و فرم هارو طوری طراحی کرد که هم پوشش مناسب رو به بانوان محترم بده و هم عملکرد مناسبی داشته باشند،کار نشد نداره

دختر نارنج و ترنج چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:53 ب.ظ http://toranjbanoo.com

سلام آبتین عزیز
اول این عکس بازوها رو نگاه کن! خودت جوابتو می گیری!....
دوم این که، آره.. مشکل اینه که توی کل دنیا همیشه با زن به عنوان موجودی برخورد شده که به خاطر لطافتش انگار ناتوان هم هست، در حالی که اصلا اینطور نیست. یه مادر، جایی که باید بچه ش رو نجات بده کاری ازش برمیاد که شاید در اون لحظه از عهده ی یه دکتر متخصص که مرد هم هست بر نیاد. اگه علم این کار هم به کمکش بیاد که دیگه بهتر.
به نظر من تفکیک جنسیتی توی یه سری کارها اصلا درست نیست که از جمله ش همین آتش نشانیه. من اصولا آدم شجاعی نبوده م توی همه ی عمرم و طاقت در افتادن با خانواده و شکستن یه سری قوانین خشک رو نداشتم اگرنه شاید دنبال این کار می رفتم. البته می گم شاید چون اولویت اول طبیعت گردی بود که عاشقش بودم و هستم. اما برای رضای خدا حتی یه سفر طبیعت گردی هم نرفتم چون خانواده ازم توقع دارن دختر خوبه ی خونه باشم و همیشه بچسبم به زندگی با خانواده و منم دختر خوبه شدم و نشستم توی خونه....
در کل به نظر من می تونن. توی این سریال عملیات ویژه نجات که یکشنبه شبا از شبکه پنج پخش می شه دوتا خانوم هستن که تحسین برانگیزن... یکیش تازه خلبان هلیکوپتر نجات هم هست. پس می شه...

نازیتا زجاجی چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 05:07 ب.ظ

مطمئنا خواستن توانستن است بانوان آتش نشان با مشکلاتی روبه رو خواهند بود که باید با تلاش و صبر از پس انها برایند
فرهنگ سازی در جامعه خان اول است هنوز جامعه بانوان را در چنین شغل هایی قبول نکرده اما با ممارست و افزایش تعداد بانوان این مشکل مرتفع می شود.
عاطفی بودن بانوان خان دوم است که به قول خودتوت آن هم با تمرین و چند بار شرکت کردن در عملیات های مختلف استرس ها کمتر شده و این مشکل هم حل می شود.
قدرت جسمی کمتر بانوان نسبت به آقایون هم خان سوم را تشکیل می ده که اون هم تمرینات ورزشی قابل حل است.
به تمام آتش نشانان و امدادگران کشورم:دعای خیر همه مردم توشه ی راهتان است. همیشه موفق باشید.

لیژیا چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:02 ب.ظ

چرا که نه؟!؟!؟ اگه خدای نکرده اتفاقی برام بیفته که احتباج به کمک آتشنشان داشته باشم اگه طرفم خانوم باشه خیلی راحت تر خواهم بود...

نرگس پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:23 ب.ظ

میتونن به شرطی که ایران نباشن .

باراکا جمعه 6 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:01 ق.ظ

تمام عکسهای ایرانی تو مانور گرفته شده . نه یه ماموریت واقعی...

هما خانم گل گلاب! شنبه 7 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:47 ق.ظ

سلام
البته که خانم ها تو هیچ کاری کم نمیارن!آتش نشان که سهله !
شاق ترین کار رو هم از عهدش برمیان !
توانایی بالاست!چیکار کنیم دیگه!ما اینیم!

آرمان شنبه 7 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:05 ب.ظ

سلامخانم ها ؟از خانوم ها هر کاری به غیر از رانندگی بر میاد .یعنی دوست دارن خوب رانندگی کنن ها ولی نمیتونن .استرس دارنبای بای .

هما شنبه 7 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:46 ب.ظ

منم نظر خانم عدالتیان رو دارم . نمیشه گفت که خانوم ها از نظر جسمی و توانایی کمتر از آقایونند ، چون این مسئله کاملا با یک مدت تمرین فشرده حل میشه . به نظر من مشکلی که الان وجود داره مسائل فرهنگی و حجاب ه . البته شاید حجاب در حالت کلی مشکلی نباشه اما شکل پوششی که ما به عنوان حجاب داریم ( مانتو بلند و مقنعه ) مشکل بزرگی در این امر محسوب میشه .
و مسئله ی فرهنگی هم اگر مسئولین تلاش کنند تا آینده ی نزدیک حل میشه ، مثل وفتی که مدرسه رفتن دختر ها در ایران عیب بود اما با تلاش همه فرهنگ درست بین مردم جا افتاد . زمان برد اما نتیجه داد
و در آخر همیشه کار برای اولین ها سخت بوده ، اما نشدنی نبوده

دختر دریا یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:46 ق.ظ

بله می تونن

الهه حمیدی یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:38 ق.ظ http://koohestaneman.blogfa.com

چرا که نه...

ملیحه یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:36 ق.ظ http://barane52.persianblog.ir

سلام آبتین جان ... به نظر من خانم ها هر کاری که اراده کنند رو میتونن انجام بدن .....

نگار دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:50 ب.ظ

سلام .واقعا عجب سوالی ÷رسیدیدمن بنظرم ما هر کاری میتونیم بکنیم فقط اگه بذارن وهی زن بودنمو چماق نکن بکوبن تو سر شخصیت واستعدادمونهمین امروز گواهیناممو ÷لیس گرفته علتشو نمیدونستم تنها نتیجه ای که گرفتم این بود که یه زنم و مرد نیستم خسته شدم از این همه تبعیض وتحقیر تو جامعه

ساناز یکشنبه 29 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:12 ب.ظ

واقعا ازتون ممنونم که این مطلب رو درج کردین ودیدگاه بعضی ها رو تغییر دادین.به نظر من هم خانم ها میتونن اتش نشان بشن چون توانایی هاشون خیلی بالاست مثل خانم هایی که تو هلال احمر و اورژانس خدمت میکنند.راتی برای من هم دعا کنین چون خیلی به این شغل علاقه مند هستم.امیدوارم کشور عزیزمون سریع تر خانم ها را وارد عملیات کند و بهشون درست اموزش بده که بعدا نگن خانم ها نمیتونن.تازه به قول روانشناسان نمیتونم وجود ندارد.

آرش دوشنبه 14 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:18 ق.ظ

البته که میتونن .ولی نه تو ایران . تو اروپا و کشور های دیگه .
چون هم خانوم های ایرانی دل و جراتشو ندارن و نه توان فیزیکیشو . البته به خاطر مسائل دیگه ای مانند : اعتقادات و ... هم هست.
البته خانوم ها ناراحت نشن . براشون این کار سخته ولی من مخالفتی ندارم .
فکر کنم الان هم آتش نشان زن تو ایران داشته باشیم ولی فکر میکنم بیشتر از 200 نفر هم نباشند . نمیدونم . به هر حال مطلب خوبی بود. با تشکر از آقا آبتـــــــن گل .
***"آرش"***

داش مهدی جمعه 18 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:37 ب.ظ

سامو علیکم
یکی نیست به این ضعیفه ها بگه که کار اصلی شما توی آشپزخونه است بابا.
آتیش نیشون شدن گذشته از دل و جیگر نیاز به سیبیل کلفت داره مثله داش آبتین خودمون.
از نظر ما زن جماعت باید تو خونه شوهر بسازه و بسوزه و دغ کنه و بمیره. وظایفش هم که معلومه بشوره و بسابه و بپزه.
داش آبتین رخصت.
کرتیم بمولا

سلام
نه عزیزم اینطور که می فرمائین نیس
باید بگم که بهترین آشپزهای دنیا مرد هستن
و در مورد دل و جیگر هم باید بگم که تو کلاسام بودن دختر خانم هایی که 1000 برابر شجاع تر از آقا پسرها
این دلیل نمی شه رفیق عزیزم

هادی جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:15 ب.ظ

میتونن ولی باید از قدرت جسمانی بالایی برخوردار باشند

سلام هادی جان
بله همینطوره
مثل ما مردا که باید قدرتمندباشیم خانمها هم باید باشن

ارزو یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:23 ق.ظ

سلام من ارزو ۱۹ سالمه دوست دارم اتش نشان شم ولی نمی دونم چه طوری شرایطش چیه خیلی گشتم چیزی نبود لطفا منو راهنمایی کنید

سلام
دوست عزیز شما میتونین در کلاسهای اتشنشان داوطلب ثبت نام کنین

سید بهنام طباطبایی پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:30 ق.ظ http://seiied-behnam.blogfa.com

سلام
ضعیفه جماعت (منظورم زنه‏)‏ اگر روی خودروهای امدادی بشینن خیلی میتونن مؤثر واقع بشن، چون صدایی جیغ شون از هر صدایی ترسناکتره

سید بعیده از شما
خدا بین زن و مرد هیچ اختلافی قرار نداده و با هم برابرن

حیدر خوشمرام سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:44 ق.ظ

عالی بود مرسی

ریحانه آسایش یکشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:36 ب.ظ

چقدر جالب بود برام نظرات...
؛هرچه هم که باشد این جا ایران است:)

ریحانه آسایش یکشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:43 ب.ظ

راجع به جواب آرزو خانوم که گفتن ۱۹سالشونه و عاشق آتش نشانی و شما گفتید میتونن در کلاس های آتش نشان داوطلب شرکت داشته باشن باید بگم که به لطف مدیر عامل جدید همین امتیازم گرفته شد:|
خانوما متفرق شن برن ناهارشونو درس کنن:|
با تشکر از مسئولین:|

نازنین چهارشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 02:24 ب.ظ

من یک دخترم و14 سالمه وقول میدم که همیه ی دختر هایی که دوست دارن اتش نشان بشن رو اتش نشان کنم نترسید ما همه با هم هستیم

سلام بسیار عالی

fatemehsheikholeslami جمعه 7 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:50 ق.ظ

سلام، بهترین عیدی امسال دستور مقام معظم رهبری مبنی بر امضای توافق نهایی است. سال یکهزار و سیصد و توافق مبارک.

fatemehsheikholeslami جمعه 7 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام، چه کسی‌ مسول عدم امضای توافق نها‌یی خواهد بود؟ رهبر؟ روحانی؟ دلواپسان؟ همه ما؟

fatemehsheikholeslami چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 03:47 ب.ظ

سلام تا زمانی‌ که پول وجود داشته باشد مشتریان محلی رفتار صحیح پیش گرفته و به آنچه به آنها گفته شده عمل میکنند و کشورهای دیگر چشم و گوششان را بسته و مسائل را نادیده میگیرند نه برف و باران و نه ظلمات شب نمی‌تواند نیروهای سپاه قدس را از انجام وظائف محلوله شان باز دارد.

نازنین یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 02:10 ب.ظ

معلومه میتونیم ما چیمون از خارجی ها کم تره فقط یه حجابه که اونم به صلاح خودمونه

نازنین یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 02:21 ب.ظ

من از این مردا نمیترسم و جرعتم زیاده اخه چرا باید بین ما فرق بزارن درسته فرقایی وجود داره ولی یه زن سر حادث بایه زن راحتر تا یه مرد اخخخخخ از دست این مردای مخالف خدایاااااااااااااااا مگه من چه گناهی کردم که عاشق کمک کردن به مردمم و دوست دارم اتش نشان بشم و برای اون کسایی که تویه نظرها به ما میگن ضیعفه واقعا متاسفم اییی مردا به چیتون مینازید به زور بازوتون ولی ماهم خداییی داریم وامیدوارم اتش نشان بشیم تا توی مابقات با سر لوله بنم تو ساق پای این مردا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد