فرود بدون چرخ(دانلود)

دانلود فیلم فرود بدون چرخ

بوئینگ 727 مسکو به تهران در فرودگاه مهرآباد


عصرایران : "کاپیتان هوشنگ شهبازی" خلبانی است که توانست بوئینگ 727 را در حالی که چرخ های جلوی آن باز نشده بود،‌ با مهارت تمام در فرودگاه مهر آباد بر زمین بنشاند و همه مسافران و کادر پرواز را از خطری بزرگ نجات دهد. هم از این روست که چند روزی است او مورد توجه محافل رسانه ای و فعالان صنعت هوانوری قرار گرفته است و فیلم کوتاه و تصاویر فرود موفق و واقعاً استادانه او در شبکه های مختلف تلویزیونی جهان بارها و بارها پخش شده است.


نظرات 10 + ارسال نظر
ابوالفضل دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 05:58 ب.ظ http://www.mardankhatar.blogsky.com

ممنون من فیلمو دیدم اما جالبتر از فیلمه مصاحبه کاپتان هواپیماس اونجا که میگه از برج مراقبت خواستم تا سطح باندو برای فرود ایمن تر فوم ( همون کف مخصوص ) بزنن اما جواب دادن آقا ما فوم نداریم!!!!
اینم از ایمن ترین فرودگاه ایران

سلام
مورد نداره

مهدی دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:41 ب.ظ http://iran-arff.blogfa.com/

با سلام و تشکر از حضور گرمتان در وبلاگم : باعث افتخار است که سالهای سال از خدمتم را در ایستگاه ایمنی زمینی و آتش نشانی خدمت کردم و برای همه آتش نشانها آرزوی توفیق و سلامتی دارم
خدا را شاکرم آتش نشانم ... شرر زد آتش عشقت به جانم

محبت داری عزیزم

مهدی دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:52 ب.ظ http://iran-arff.blogfa.com/

سلام مجدد : جسارتا؛ در جواب دوست عزیزم اقا ابولفضل که اظهار کردند در فرودگاه مهرآباد فوم وجود نداشته !! باید عرض کنم که :
اولا فوم یکی از ملزومات بسیار حیاتی در فرودگاهها میباشد که امروزه حتی در فرودگاههای کوچک و دورافتاده کشور به وفور وجود دارد که علیرغم قیمت گزاف آن زمانی که تاریخ مصرف آن انقضا میشود مجددا فم خریداری و در اختیار ایستگاهها قرار میگیرد
دوما فوم را زمانی روی باند میریزند که هواپیما چرخهای اصلی خود ( چرخهای عقب ) را از دست داده باشد و در خصوص این هواپیمای ۷۲۷ چون چرخ جلو از دست رفته بود و برای فرود نیاز به ایجاد تعادل بود لذا ریختن فوم روی باند باعث از دست رفتن تعادل هواپیما میشد و احتمال از باند خارج شدن آن زیاد بود لذا در این مورد بخصوص ریختن فوم کاری است بس اشتباه
ضمنا بنده جوابیه ای را برای یکی از سایتهای خبری که این موضوع را نوشته بود نوشتم و فرستادم اما متاسفانه متن بنده را ننوشتند و غرض از مزاحمت این بود که سوتفاهم برطرف شود باز هم اگر سوالی بود در خدمتم ... موفق باشید

سلام
بسیار سپاسگزارم ممنونم
بسیار کامل و عالی مبحث را توضیح داده اید
سوالی دیگر باقی میماند و آن هم نبود فوم در ایستگاه می باشد
حال اگر چرخ های اصلی هواپیما باز نمی شد آنوقت تکلیف چه بود؟
با سپاس

مهدی دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:35 ب.ظ http://iran-arff.blogfa.com/

دوست عزیز : بنده در کامنت قبلی عرض کردم که فوم یکی از ملزومات مهم ایستگاههای ایمنی و آتش نشانی فرودگاهها میباشد که با در نظر گرفتن طبقه بندی آتش نشانی هر فرودگاه به مقدار مورد نیاز فم در اختیار قرار میدهند مثلا کتگوری یا طبقه بندی آتش نشانی مهرآباد ۹ میباشد که حداقل بالای ۲۰هزار لیتر فم در اختیار آن ایستگاه قرار دارد و فرودگاههای کوچکتر مقدار فم کمتر در اختیار دارند و چون شما همکار هستید و این مسائل را بهتر میدانید خدمتتان عرض کنم که در سالهای قبل فم مورد نیاز از شرکت آتش بس خریداری میشد و در سالهای اخیر برای اینکه کیفیت کار بالا برود فم مورد نیاز از شرکت توتال با قیمت گرانتر خریداری میشود و فرقی نمیکند که این فم در کدام فرودگاه مصرف میشود از فرودگاه زابل گرفته تا فرودگاه حضرت امام و مهراباد از یک نوع فم استفاده میشود و حتی در آزمایشات روزانه که برای تست پمپ خودروها انجام میشود همین فم برای آزمایش استخراج میشود ... در خصوص این سانحه اخیر باید عرض کنم که چون این هواپیما چرخ جلو را از دست داده بود ( در نظر یگیرید که یک ماشین فرمان نداشته باشد ) لذا باید با استفاده از ترمزهای چرخ عقب و طی یک دستورالعمل بسیار نفس گیر و میلیمتری هواپیما را روی باند نگه دارند و برای اینکار حفظ تعادل بسیار مهم است و اگر هواپیما را نتوانند کنترل کنند احتمال دارد که از باند خارج شود و به هواپیماهای اطراف و یا ساختمانهای اطراف برخورد کند و فاجعه بوجود بیاید . لذا ریختن فم روی باند مساوی است با خارج شدن از باند و بروز سانحه و .... ولی اگر کلیه چرخهای هواپیما از دست برود و هواپیما بخواهد بصورت سینه مال روی باند بنشیند لذا در این مواقع روی باند فم میریزند تا سطح اصطکاک کم بشود و هواپیما آتش نگیرد ولی خارج شدن یا نشدن از باند بصورت شانسی است که اکثرا متاسفانه هواپیما از باند خارج شده و تلفات ببار آورده . ضمنا دستورالعمل صادره از شرکت بوئینگ در وبلاگم موجود هست و خواندن آن بی قایده نیست ...ممنون از توجهتان

محبت دارین شما
من فقط خواستم از یه زاویه دیگه به این جریان نگاه کنیم

مهدی سه‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:38 ق.ظ http://iran-arff.blogfa.com/

با عرض ادب مجدد : بهر حال این موضوع بهانه ای شد که دوست عزیزی چون شما پیدا کنم ... بری شما و همه آتش نشانان گرانقدر کشورم آرزوی توفیق و صحت سربلندی دارم ... وبلاگ وزین و مفیدتان را لینک کردم

بهامید پایدار ماندن دوستییمان

مصطفی سه‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:48 ق.ظ http://paresh.blogfa.com

سلام بر آبتین عزیز
وبلاگ خوبی داری هم خبر داره هم سرگرمی که البته اونم برگرفته از همون خاطرات و تجربیات کار و... است درست مثل ماجرای شکار کروکودیل یاهمون مارمولک -تو جنبه های آموزشی هم کارت خیلی درسته (مثل کارکرد اسپرینکلرو...) البته از یه فرد تحصیلکرده انتظار هم همینه- همواره موفق باشی و سلامت

سلام
محبت دارین قربان
من عاشق پریدنم اما یه کم میترسم

دختر نارنج و ترنج چهارشنبه 11 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:26 ب.ظ http://toranjbanoo.com

نشستم برای اون خلبان کلللی اشک ریختم... برای آدمی که اونقدری توی کار خودش خبره و تواناست که اینقدر زیبا هواپیمایی رو که چرخای جلوش باز نشده با کمترین خسارت به زمین می نشونه... باید ازش تقدیر بشه... باید نشون داد که می فهمیم. در مقابل اون خلبانی که اینقدر ناوارده که گاردهای کنار فرودگاه رو که برای هواپیماهای جنگی کار گذاشته می شه وقتی می بینه هول می شه و هواپیما رو چنان داغون می کنه که راهی برای جبرانش نیست...
چند تا مثل کاپیتان شهبازی توی ایران داریم؟ گاهی فکر می کنم نسل خلبان هایی که لیاقت لقب کاپیتان رو دارن هم داره منقرض می شه.... امیدوارم عمرش طولانی باشه. هنوز دارم اشک می ریزم...

رضا داروغه پنج‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:32 ب.ظ

با سلام.

بازم به وبلاگتون سر زدم.
ممنونم

یک حقوقدان پنج‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:06 ب.ظ http://dattik.blogfa.com

وااااییییی عجب وبلاگی... نمیدونم چند دقیقه هست که فقط دارم می خونمش... انقدر جالب و جذاب هم هست که نمیشه ازش گذشت...

خیلی هیجان انگیزه... اول از اسم وبلاگ جذبش شدم چون شوهرخواهرم هم مثل شما آتش نشانه و کلاس درس هم داره...

شغل واقعا بی نظیریه

سلام
محبت دارین شما
نظر لطفتونه

آرمان جمعه 13 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:19 ق.ظ

دستش درد نکنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد