خیلی آروم جک تلسکوپی باز میشه و جنازه تکون میخوره(تصویری)


سلام  :)

احوال دوستان

من خوبم شما خوبین؟

امروز حدود ساعت 14 بود که سرم طبق معمول تو لپ تاپم بود که صدای اپراتور بلندشد:

عباس آقا آماده باشین احتمالا اعزام شین نجات

ابرو بالا میندازمو با خودم میگم:

ای چه مدلش بود باز

احتمالا اعزام شین

اپراتور مدیرعامل رو تو بیسیم صدا می زد

من فقط شنیدم که مدیر عامل اعلام کرد بچه هابا احتیاط کامل اعزام شن

امروز از صبح که وارد سازمان شدم لباس عملیاتیمو تنم کرده بودم

آخه تازه تحویلش گرفتم  تمیزه  :)

منم ذوقم میکنه دیگه

خلاصه مهدی تو ماشین نشسته

فرمانده شیفت  عباس آقا هم خودشو میرسونه وحرکت

آژیر روشن + بی سیم

ستاد فرماندهی اعلام میکنه:

همکاران اعزام بشین روستای زرنده

شهر فیروزه  مسیر رو باید ادامه بدین بسمت قوچان

اوووو کلی راه بود

یه جورایی خارج از محدوده ماست

اما خوب تجهیزات  شهر فیروزه پایینه و ما باید بریم

ستاد فرماندهی اعلام می کنه که یه نفر مصدوم و دو نفر فوتی داخل خودرو محبوس شدن

اعلام میکنم:

ممنون میشم اطلاعاتی تکمیلی در رابطه با وضعییت مصدوم و نوع  وشرایط خودرو در اختیارمون بزارین

ستاد فرماندهی از نوع و شرایط خودرو اطلاعی نداشت ینی 110 اطلاعات تکمیلی رو منتقل نکرده بود

خلاصه آژیر کشون مسیرمون رو ادامه میدیم

جاهایی که ترافیک سنگین میشد با آمپلی فایر از ملت محترم خواهش می کردم

مسیر رو باز کنن

با پیش بینی های خودمون چیزی حدود 40 دقیقه زمان می بره که به محل برسیم

کیلومتر شمار سرعت 120 رو نشون میده

خسته شدم و پاهامو دراز می کنم رو داشبورد

عباس آقا راننده روبه من میکنه و میگه:

آبتین ترمز بگیرم شیشه از جاش در میادا

ما یه بار این بلا زمونی که با کامیون  با داداش بودیم سرمون اومده

یه طرف شیشه از جاش در اومد

مراقبم عباس  آقا مراقبم

تو مسیر که داریم میریم

 تمام وظائف رو مشخص می کنیم

تا همه چی اصولی واز روی نظم انجام بگیره

قرار شد عباسمون  ژنراتور رو روشن کنه

مهدی هم ست های هیدرولیک رو آماده کنه

من هم برم جلو  ،

حادثه رو یه ارزیابی کنم و با لوازم مشخص شده بریم جلو

آمبولانس 115 از روبرو میاد و میره

مصدومین رو می برن بیمارستان

بعد از گذشت 32 دقیقه به محل میرسیم

اوووو چه ترافیکی

نمی دونم آخه دیدن داره

پلیس راه هم حضور داره

باورتون میشه به زحمت  خودمون رو می رسونیم به محل حادثه؟

جای پارک خودرو  مشخص میشه

توقف

سریع از خودرو میایم پایین

مهدی میره به  سمت ست هیدرولیک و عباسمون هم میره تا ژنراتور رو روشن کنه

بعد از حادثه خودرو پلیس راه  با فاصله مناسب پارک شده

قبل از حادثه هم یه سرباز ایستاده با یه تابلوی خطر

و خودرو های عبوری رو متوقف می کنه

خوبه  اینطوری میشه گفت صحنه حادثه  ایمنه و نیاز نیس زمان رو صرف چیدن

دوک خطر کنیم

خودرو تاکسی پراید به سمت راست منحرف شده و به سمت پایین حرکت کرده

ینی وارد زمینهای کشاورزی که 2 متری با کنار جاده اختلاف سطح دارن 

و عمود به جاده متوقف شده

دو رو برمون پوشیده از برفه

میرم جلو

دو نفر سرنشین متاسفانه در دم فوت کرده بودن

سرنشین عقب که محبوس نیس

میرم به سمت راننده

راننده بین ستون Aو B گرفتار شده

شدت برخورد به قدری بوده که میشه گفت

ستون A   B   &C به هم چسبیدن

سقف خودرو کاملا رو جنازه ها خوابیده

پراید کلا مچاله شده

اما خوب اصلا نیاز  به عجله کردن نیس

فوت کردن دیگه

میرم پیش مهدی

مهدی ست هیدرولیک رو کوبل کرده

یه بازکننده(فک) ، جک تلسکوپی ، و قیچی

همه چی OK

 یه زیر انداز می برم کنار پراید داغون شده واسه ست هیدرولیک پهن می کنم که لوازم رو روش  بچینیم

 به کمک مهدی ست هیدرولیک رو منتقل میکنیم رو زیرانداز یا همون ملحفه سفیدرنگ

مهدی کاتر رو بر میداره ومیره تو کار برداشتن سقف

منم تو این فاصله زمانی میرم

یه خاموش کننده 6 کیلویی و یه 4 کیلویی پودر و گاز برمیدارم

و با توجه به جهت باد  ،با فاصله مناسب از محل حادثه میزارم رو زمین

تا اگه حریق احتمالی رخ بده

بتونیم تو کمترین زمان خفش کنیم

مهدی ستون ها رو برش میده و با کمک هم سقف رو برمیداریم

مرحله اول تموم میشه

سرنشین عقب که نیاز به رها سازی نداره

از مردم میخوایم که از خودرو خارجش کنن

مرحله بعد:

به کمک بازکننده درهای خودرو رو جدا میکنم

پراید بدجوری مچاله شده

البته تو اکثر حادثه هایی که رفتم این خودرو حادثه ساز بوده

باید بگم که این خودرو زیاد جون

ملت رو گرفته و اصلا واسم جای تعجب نداشت

زمانی جای تعجب داره که کسی فوت نکنه

دورو برمون خیلی شلوغ شده

سرباز نیروی انتظامی رو صدا میزنم

میاد جلو

ازش می خوام که مردم  رو از محل حادثه دور کنه

هرکی یه نظری میده

ابتدا در ها رو جدا می کنم و بعد مهدی به کمک کاتر ستون  B  رو برش میزنه

پشت سرم رو نگاه میکنم

یه دختره داره با گوشیش فیلم برداری می کنه

میرم جلو میگم:

آخه فیلم برداری داره؟ واقعا که

گوشیشو جمع می کنه و لابلای جمعییت خودشو گم میکنه

به  کمک مهدی و عباس جک تلسکوپی رو تو بهترین موقعییت ثابت میکنیم و شروع به باز کردن خودرو میکنیم

قبل ار باز کردن مهدی به کمک به کاتر کف خودرو رو یه برش می زنه تا ماشین راحتتر و سریع تر از هم  باز شه

خیلی آروم جک تلسکوپی باز میشه و جنازه تکون میخوره

این ینی یه جورایی آزاد شده

تواین فاصله خانواده متوفی میان وگریه وزاری

به سروکلشون میزدن

حق دارن دیگه  خیلی سخته خیلی

جنازه کاملا رهاسازی شده

اما منو مهدی به تنهایی نمی تونستیم از بین اهن پاره ها بکشیمش بیرون

روبه فضول های دور و  برمون  میکنیم و ازشون  واسه خارج کردن جنازه کمک می خوایم

اولش که می ترسیدن بیان جلو

ولی خوب میان جلو دیگه

یه نفر میاد جلو واسه کمک تا چشمش به جنازه می افته

میزنه تو سرش و موهاشو میکشه وگریه

با دستم هلش میدم عقب میگم تو نمیخواد کمک بدی آقا جون برو عقب

از مردم میخوام که بیان و دورش کنن

مهدی میره تو خودرو و مردم هم جنازه رو بلند  می کنن

مهدی پاهای جنازه رو میکشه بیرون

رو به مهدی میکنم و میگم:

مهدی پاهاش که جایی گیر نکرده؟ آزاده؟

مهدی جواب میده نه ابتین جایی گیر نیس

میرم از تو ماشین یه ملافه میارم

جنازه ها رو کنار هم میزارن

و  ملافه ها رو میکشیم

-----------------------------------

اعلام حادثه: 13:52

رسیدن به محل:14:25

پایان عملیات :15:10

 مستقر در ایستگاه:16

مدت عملیات : 45 دقیقه

مسافت طی شده رفت و برگشت: 100 کیلومتر

نیروهای اعزامی:

عباس تقی آبادی، راننده و نجاتگر

مهدی رجبی: نجاتگر

آبتین:نجاتگر

-----------------------------------------------

 پ ن 1 : آخه خداییش پراید هم ماشینیه که شما باهاش بری تو جاده

اونم بالای 80 برونی

پراید ینی  قاتل 

پراید ینی همنشینی با مرگ 

یه سال این گاری رو نخرین تا خط تولیدش متوقف شه یا دوستان به فکر بالا بردن ایمنیش بشن

حالم بهم میخوره از این ماشین










ایستگاهمون و محل حادثه رو تصویر مشخص شده خط  قرمز هم که مسیر حرکتمونه


ولی خداییش پشت بنز آکسور نشستنم صفایی داره جاتون سبز بود



تصاویر رو دیدی عزیزم

پس واسه چی با این گاری اینقدر تند می رونی؟ هان

بیشتر از 80 تا ینی مرگ

نظرات 24 + ارسال نظر
زجاجی یکشنبه 18 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:01 ب.ظ

سلام
خسته نباشین
این که ایران یکی از کشور هایی که بالاترین آمار مرگ و میر بر اثر تصادف رو داره به دوعامل برمی گرده یکی فرهنگ مردم و دوم پایین بودن ایمنی خودرو ها.
به امید اون روزی که با ارتقاء این کاستی ها دیگه شاهد چنین حوادثی نباشم.
یه سوالی مگه عباس آقا رانندگی نمی کردن پس چرا عکس آخر شما پشت فرمونین؟
و یه نکته: ممنون که صورت جنازه رو شطرنجی کرده بودین!

سلام
ممنونم
موفق باشین

هما یکشنبه 18 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:30 ب.ظ

متاسفانه افتخار می کنیم به اینکه به استقلال دست یافتیم و خود کفا داریم می شیم ، اما چیزی که تولید می کنیم .....
4تا آهن که به هم جوش خورده رو چند برابر گرون تر از ماشین های با کیفیت فروخته می شه . ماشین های خارجی با کیفیت ها که ماشالله از گمرکی که بهشون تعلق می گیره
خیلی ها هم که توان خریدن این ماشین هارو ندارن ........
تنها چیزی که ارزونه جونه آدماست.. !

سلام
بله
تنها چیزی که ارزونه جونه آدماست.. !
ممنونم

امدادگر دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:35 ق.ظ

ببخشید آقا آبتین شما پایه1هم دارین؟

سلام
نه عزیزم

داش مهدی دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:37 ق.ظ

سلام پهلوون آبتین
الحق که خیلی خوش تیپ هستی ولی پشت بنز آکسور نشستن اون هم بدون سیبیل مکروهه.
این چند روزه که نبودی دلم قد یه گنجیشک شده بود برات. خوبی؟ دانشگاه میزونه؟
آبتین جون قول دادی یه کلیپ از زنگ ایستگاه آتش نشانی توی سایت بذاری.یادت نره.
به عباس آقا و مهدی خان هم سلام برسون.همیشه آتش نیشون هارو دوست داشتم.از بچگی....عاشقشون بودم.

سلام
چشات قشنگ می بینین عزیزم
مکروهه؟ نمی دونستم
قول یادمه نترس
بزرگواری شما
بزرگیتون رو می رسونم

فرنوش دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:06 ق.ظ

سلاااااااااام........

به کجا چنین شتابان......؟؟؟؟؟
دیگه حرفی برای گفتن نمی مونه و با کاش ،اما و اگر هم کار درست نمیشه

سلام
دقیقا

مهدی دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:32 ق.ظ http://www.darkishemehr.blogsky.com/

سلام
خدا قوت
یکی از دوستان یه پراید صفر خریده
قسطی
اونم با چه به به وچه چه
ایمنی طلبش بیا سر و صدا شو ببین
دراشم حتما سه بار باید باز کنی و ببندی تا بسته بشه
آنچه که قیمت نداره جان انسان ، آسایش و امنیته
موفق باشی

سلام
اذیتش نکنین بذارین راحت باشن

فقط من! دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:59 ب.ظ http://jostejoogar2011.persianblog.ir/

یه ماهه دارم میام سر میزنم و پست " تو چشاشم زل زد و ..." میبینم!
امروز میخواستم اعتراض کنم که چرا آپ نمیکنید که نمی دونم با چه نیتی رفتم سراغ تاریخ آرشیو مطالب و دی ماه رو زدم و دیدم...
ای بابا
من اون صفحه رو بوک مارک کردم و هر بار میومدم ، اون صفحه باز میشده

سلام فقط من
ای بابا
باورتون میشه خودمم مشکوک شدما
از دست شما
شاد باشی ینی هستی

هدایت چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:05 ق.ظ

سلام.واقعا بهتون خسته نباشید میگم.پیروز و پایدار باشید.

سلام
فایرمن
ممنونم

دااااش ممد چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:25 ق.ظ

سلام/خوبی؟
واقعا نمی دونم با این وضعیتی که تو کشور ما هست چی باید بگم٬ اصلا جایی واسه گفتن باقی می مونه٬ بعد آقایون لطف می کنن جریمه ها رو زیاد می کنن که تعداد تصادفات و کشته ها کاهش پیدا کنه شما لطف کنین اول ایمنی ماشین هاتون رو زیاد کنین بعد جریمه ها رو٬ تو این مملکت فقط بلدن از مردم پول بگیرن ولی امکانات.....
راستی این دفعه که بعد عملیات حالت بد نبود؟ مراقب خودتون باشین٬ خودت و همکارات. برای شما و همه ی اتش نشان ها ارزوی موفقیت و سلامتی می کنم.
راستی ببخشید که دیر نظر دادم پست رو همون اول خوندم ولی از ناراحتی یادم رفت نظر بدم.
موفق باشید

سلام محمد جان
ممنونم عزیز

امدادگر چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:37 ب.ظ

من خیلی ترسیدم نوبت ما کی بشه خدا میدونه!!!!!!

سلام
خدا عالم است

رها جمعه 23 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:49 ب.ظ http://kuuuuuh.blogfa.com


آپتین شما در مورد ماشین راست میگی اما ملت چیکار کنن ؟

هم ماشین لازم دارن واسه ادامه زندگی هم ماشین لازم ندارن واسه زنده موندن ....

حکایت فقر و نیاز و ......... خودت بهتر میدونی .

انگار بین این ملت زندگی نمیکنی .
من عزیزانم و تو حادثه از دست دادم میدونم دلت میسوزه که این حرف ها رو میزنی اما ... موفق باشی

سلام
درست می فرمائین
خدا رحمتشون کنه

saeidhajibagloo شنبه 24 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:32 ق.ظ http://www.iranclimibing.com

استرس زا ترین شغل های جهان
10 شغل در میان مشافل جهان پر استرس ترین مشاغل دنیا اعلام شد.
به گزارش مشرق، پانا به نقل از هلث دی نیوز نوشت: طبق اخرین آمار و تحقیقات جهانی سربازان دارای استرس زا ترین شغل های دنیا هستند.
براساس این گزارش، ده شغل در جهان وجود دارد که در لیست استرس زا ترین و خطرناک ترین مشاغل دنیا قرار دارد.
سربازی، آتشنشانی، خلبانی، افسران ارتش، افسران پلیس، مدیران هماهنگ کننده رویدادها، مدیران روابط عمومی، مدیران شرکت ها، عکاسان خبری و راننده تاکسی ها جزو ده شغل پر استرس و خطرناک دنیا هستند.
در مقایسه با این مشاغل، مشاغلی در دنیا وجود دارد کا در لیست کم استرس ترین و بی خطر ترین مشاغل دنیا هستند.
تکنیسن های آزمایشگاه ها، جواهر فروشی، خیاطی، آرایشگری، منشی های آزمایشگاه جزو کم استرس ترین مشاغل دنیا در این تحقیقات اعلام شده است.

آرمان شنبه 24 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:30 ق.ظ

سلاممممممممممممممممممممم قهرمان.واقعا که ماشین ....است .راستی شما که پایه۱ نداری پس چرا پشت بنز نجات میشینی ها.ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
جانم؟ یه کم بخند پسر

[ بدون نام ] یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:01 ق.ظ

سلام آبتین جون خوبی چه خبر خسته نباشی بابا عشق منی فرمانده روح منی فرمانده خداییش من کاری به هیچی ندارم ولی عملیات فقط و فقط با فرمانده میچسبه در ضمن بخاطر تغییرات زیبا و قشنگی که تو وبلاگت دادی بهت تبریک میگم به این میگن تکریم ارباب رجوع

جان؟

k2 یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:59 ب.ظ http://www.omidekoohestan.blogfa.com

رفتی جنازه دیدی بعد خیلی خونسرد میشینی تو ماشینو میگی جاتون خالی [تعجب]

آرش یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:18 ب.ظ

سلام به آبتین جان . خوبی ؟
چرا دیگه پیام (SMS) نمیزنی ؟؟؟!!
واقعا متاسفم ... . دیگه چی بگیم ؟؟؟
هما خانم و آقا مهدی درست میگن :
"جون مردم هیچ ارزشی نداره"
متاسفانه برای اونها مهم پوله ، والا ... دیگه انسان چه اهمیتی داره ... . البته متاسفانه فقط کشور هایی مثل ما (جهان سوم) اینجوریه ... . کشور هایی هستند که اولویت با آسایش و آرامش مردمه . کشور های جهان اول / اروپایی و ... .
کیفیت و ایمنی خودرو ها - یه طرف !!!
ایمنی جاده ها - یه طرف !!!
فرهنگ بد رانندگی مردم - یه طرف !!!
کمبود امکانات - یه طرف !!! :
تو کل نیشابور (طبق سایت رسمی 125 نیشابور) فقط 4 تا ایستگاه تو کل این شهر هستند.!!!! برا چی باید 33 دقیقه طول بکشه تا به محل حادثه برسین .!!!
خب امکانات اون ایستگاه رو بالا ببرن که دیگه نیازی نباشه شما 50 KM راه برین !!! یا اینکه تعداد ایستگاه ها رو بالا ببرن !!!
نمیدونم ... .
به هر حال ازت ممنونم که این مطالبو تو سایت میزاری . خیلی متشکر. خسته نباشی.
***"آرش"***

سلام
ممنونم ارش جان
پنل دچار مشکل شده
بزودی حل میشه
ممنونم بابت پیگیری هات عزیز

نیلوفر یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:30 ب.ظ http://taraneyerahaee.blogfa.com

سلام بر آبتین.. نمیدونی چقد همیشه دوست داشتم آتش نشان شم! اما دارم پزشک میشم.. یه وقتایی دلم میخاد برم پزشکی قانونی! اما باز پشیمون میشم... آبتین یه سوال امروز تو امتحان پزشکی قانونی ما اومده بود میخام بدونم درست زدم یا غلط؟
به ما گفتن تو سوختن ساختمانهایی که کف پوش داره و یا وسایل چرمی گاز سیانور آزاد میشه و قبل از سوختگی حرارتی اون میکشه.. امروز گزینه داده بودن در آثر سوختن لاستیک خودرو و پشم تالیوم آزاد میشه! حالا میخام بدونم لاستیک و پشم سیانور میدن یا تالیوم؟
سرچ کردم چیزی پیدا نکردم.. ممنون میشو اگه میدونی بهم بگی.. تو وبم منتظرتم

سلام
مهم خدمت به مردمه
جا و مکانش که مه منیس
مهم اینه که لبخند و بنشونی رولب ملت :)
--------------------------------------------------
جواب سوالتون رو تو وبلاگتون ثبت کردم

سحرجاویدی+منصوره شفیعی دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:11 ق.ظ http://khyrkhah.blogfa.com

سلام چه صحنه ی دلخراشی

علیک سلام
بله
ایمنی خودرو های ما اینه دیگه

نیلوفر سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:18 ب.ظ http://taraneyerahaee.blogfa.com

سلام آبتین دلاور..ممنونم ازینکه تقبل زحمت کردی و برام از دوستات پرسیدی. خوشحالم که سوالمو درست زدم و البته یه نکته علمی هم یاد گرفتم.. بازم ممنون
در خصوص استاژری پرسیده بوده و برات توضیح میدم، رشته پزشکی هفت ساله که به چهار قسمت نامساوی تقسیم شده و هرکدوم اسم داره..دو سال و نیم اولش به اسم مقطع علوم پایه است و بعد از اتمام این پنج ترم باید یه کنکور که بین بچه های پزشکی برگزار میشه را بدیم و درصورت قبولی اجازه رفتن به مرحله بعدی رو داریم اسم این مرحله دوم فیزیوپاتولوژی است که یک ساله است.. بعدش مقطع استاژری یا externi است که دو سال طول میکشه و پایان دوسال در اسفند باز یه کنکور داریم به اسم امتحان پره انترنی که از درسهای دوره فیزیوپاتی و استاژری است و در صورت قبولی میریم مقطع اینترنی که خودش یک سال و نیمه و بعدش هم تمام! فارغ التحصیل میشیم. من الان استاژریم تموم شد و اسفند امتحان پره دارم و دارم درس میخونم براش..البته فردا امتحان رانندگی دارم! ازون بیشتر میترسم تا پره!

سلام
ممنونم
به امید قبولی

نیلوفر سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:29 ب.ظ http://taraneyerahaee.blogfa.com

از چه لحاظ؟ یعنی شاد باشه یا غمگین؟

k2 سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:51 ب.ظ http://www.omidekoohestan.blogfa.com

سلام مرسی که سر زدی به وبلاگم
کلاً دمتون گرم
حالا یه سوال فنی. از چه رشته ای میشه آتش نشان شد؟

شعر کوهستان چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:03 ق.ظ http://www.mory24.blogfa.com

سلام آبتین جان خداقوت

سلام مرتضی عزیزم
خوبی ؟
ممنونم بیشتر

دختر نارنج و ترنج شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:20 ب.ظ http://toranjbanoo.com

هر بار این نوشته هات رو می خونم بیشتر می ترسم...
بابا به خدا دوچرخه هم اگه با احتیاط سوارش بشن یه وسیله امنه... مشکل از خود آدم ها هست...
چقدر دردناکه این صحنه ها..

آدم
پس کوشش

امیر سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:40 ب.ظ http://AMIR093649@

سلام . دستت درد نکنه خیلی عالی بود .
اگر داغ ترش کنی بهتره فدات خسته نباشی من شما اتش نشانان رو دوست دارم ودست همتون رو می بوسم

منم دوست دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد